Model adeverință de vechime în muncă 2022. Ce trebuie să conțină și în cât timp se eliberează

Author: Bianca Vidoi

Cum arată adeverința de vechime în muncă 

Sursa: PixaBay

Încă din anul 2011, evidența muncii se ține de către angajatori în format electronic, prin intermediul Registrului general de evidență a salariaților.

Carnetele de muncă nu mai sunt necesare, așa că salariații pot dovedi cât au lucrat de-a lungul anilor cu ajutorul adeverinței de vechime în muncă.

Citeste si: Venitul minim de incluziune. Ce persoane vor primi bani din partea statului și ce acte trebuie să depună pentru a beneficia de acest ajutor

Când se poate obține adeverința de vechime în muncă

Sunt două situații în care angajații pot obține adeverința de vechime în muncă. Prima situație este cea în care angajatorii vor oferi obligatoriu salariaților adeverința de vechime în muncă, la încetarea contractului individual de muncă, cum arată  Hotărârea Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților.

În acest caz, salariatului trebuie să i se dea o adeverință care să ateste activitatea desfășurată, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate, dar și un extras din Revisal.

A doua situație prezentă în Hotărârea Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților este cea în care orice actual sau fost salariat poate cere angajatorului său, în orice moment, o adeverință care să ateste activitatea desfășurată, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate sau un extras din Revisal. Angajatorul trebuie să emită acest document în maxim 15 zile de la data solicitării.

Citește și: Durere in partea dreapta a corpului – cauze si remedii

În cazul în care angajatorul nu poate oferi salariatului un extras din Revisal, se poate apela la inspectoarele teritoriale de muncă care vor elibera extrasul în maxim 15 zile de la solicitare.

Citeste si: Casa Națională de Pensii: Elevii care primesc pensie de urmaș riscă să rămână fără bani! Ce acte trebuie să depună de urgență

Ce informații trebuie să dețină adeverința de vechime în muncă

Pentru salariații din mediul privat, adeverința de vechime de muncă trebuie să prezinte următoarele informații: datele de identificare ale salariatului; datele de identificare ale contractului individual de muncă pe baza căruia se atestă vechimea (numărul și data încheierii); durata activității; funcția/funcțiile ocupate; schimbările suferite de contractul individual de muncă (încheiere, modificare, suspendare, încetare); valoarea salariului de baza, inclusiv sporurile care intră în calculul punctajului mediu anual; vechimea în muncă, în meserie și în specialitate; perioadele de concediu fără plată; absențele nemotivate de la serviciu.

 

Pentru bugetari, adeverința de vechime de muncă este puțin mai diferită, aceasta trebuie să conțină următoarele informații: datele de identificare ale salariatului; datele de identificare ale contractului individual de muncă pe baza căruia se atestă vechimea (numărul și data încheierii); durata activității; funcția/funcțiile ocupate; studiile necesare locului de muncă; specialitatea; schimbările suferite de contractul individual de muncă (încheiere, modificare, suspendare, încetare).

Citeste si: Toți pensionarii trebuie să știe! În ce condiții poți ieși mai devreme la pensie și cât costă șase ani de vechime în câmpul muncii

Sursa: avocatnet.ro

 

Taguri: