Modificări radicale ale Codului Rutier în 2022. Ce se întâmplă cu punctul de amendă și cine nu va putea obține permisul de conducere în noul an

Autor: Catalina Giol

Modificări în codul rutier privind amenzile

Sursa: PixaBay

Anul 2022 vine la pachet cu o multitudine de modificări în diferite domenii de interes. Printre acestea se numără și domeniul auto care suferă câteva schimbări ce îi vizează pe șoferii români. Iată ce trebuie să știe conducătorii auto despre noile modificări ale Codului Rutier.

Codul Rutier din România suferă câteva modificări importante începând cu luna ianuarie a noului an. Acestea se aplică atât pentru persoanele care dețin deja un permis de conducere auto, cât și pentru cele care își doresc să obțină un astfel de permis de circulație, în egală măsură.

Printre cele mai importante modificări se numără creșterea punctului de amendă, ceea ce îi va face pe șoferi să scoată mai mulți bani din portofelul personal atunci când fac o greșeală în trafic.

Pe lângă această schimbare, 2022 aduce în discuție și înscrierea la școala auto, care se va face începând cu luna ianuarie doar în baza prezentării unei dovezi ce atestă absolvirea a zece clase.

Cu cât se mărește punctul de amendă

Suma de bani pe care șoferii care încalcă regulile de circulație sunt nevoiți să o achite se mărește în funcție de numărul de puncte de amendă pe care aceștia le primesc.

Valoarea punctului de amendă în România se află în strânsă legătură cu suma salariului minim pe economie, iar datorită majorării valorii minime a acestui tip de salariu, punctul de amendă aferent greșelilor în trafic va crește considerabil.

Citeste si: Vești proaste pentru șoferii români. Cu cât crește punctul de amendă de la 1 ianuarie 2022

În 2022 salariul minim brut pe economie se majorează și atinge suma de 2.550

de lei. Având în vedere procentajul care reprezintă valoarea punctului de amendă, acesta va suferi o creștere de 55% în anul următor, adică la suma inițială se vor mai adăuga încă 80 de lei. Astfel, un singur punct de penalizare în anul 2022 va avea valoarea de 225 de lei.

Clasele de amendă din Codul Rutier

Amenzile rutiere reprezintă modul prin care șoferii sunt sancționați prin lege în cazul în care încalcă în vreun fel regulile de circulație. În România, amenzile se împart în 5 clase diferite, în funcție de

gravitatea greșelilor în trafic, vizând atât persoanele fizice, cât și cele juridice.

Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Amenda pentru persoanele fizice poate atinge maximul de 20 de puncte penalizare, care în prezent înseamnă 2.900 de lei, iar amenda pentru persoanele juridice este de maxim 100 de puncte de penalizare, adică 14.500 de lei. Iată care sunt cele cinci clase de amendă în România:

  • Clasa I: 2 sau 3 puncte de amendă;
  • Clasa a II-a: 4 sau 5 puncte de amendă;
  • Clasa a III-a: între 6 și 8 puncte de amendă;
  • Clasa a IV-a: între 9 și 20 puncte de amendă;
  • Clasa a V-a: între 21 și 100 de puncte amendă (se aplică doar în cazul persoanelor juridice).

Doar persoanele care au absolvit 10 clase se vor putea înscrie la școala auto

Înscrierea la școala auto se va face începând cu data de 1 ianuarie 2022 doar în baza prezentării dovezii absolvirii a 10 clase. Astfel, fiecare candidat ce dorește să se înscrie la școala de șoferi este obligat să depună, împreună cu restul actelor personale, și un document ce atestă finalizarea a 10 clase.

Citeste si: Codul Rutier se modifică în anul 2022! Se schimbă sistemul de amenzi pentru șoferii care încalcă regulile de circulație

Motivul acestei modificări în Codul Rutier are la baza sa scopul creșterii ratei de promovare al examenului teoretic. Rodica Popescu, șeful Biroului de Informare Publică a Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), a declarat în urmă cu ceva timp că în ultimii ani rata de promovare a probei teoretice din cadrul examenului în vederea obținerii permisului de conducere a scăzut considerabil, astfel încât, anul trecut, din 100 de candidați doar 30 au reușit să promoveze proba:

„Din 100 de persoane care dau examenul scris, aproximativ 30 de persoane reușesc să treacă de proba teoretică. Deci, vorbim de o rată de 30% în 2018, în timp ce în 2017 rata era de aproximativ 50%. Tragem un semnal de alarmă asupra nivelului de pregătire al candidaților”.

Cu toate acestea, nu doar proba teoretică reprezintă un impediment în procesul de examinare pentru obținerea permisului auto, ci și cea practică. În acest caz situația este asemănătoare, având în vedere faptul că doar 20 din 100 de candidați reușesc să obțină în cele din urmă permisul de conducere.

 

Sursă: m.ziare.com    soferidinromania.ro