Motivul pentru care Mark Zuckerberg a concediat 11.000 de angajați la Meta

Author: Lavinia Medrea
Actualizat: 10 aug 2023, 05:20

Motivul pentru care Mark Zuckerberg a concediat 11.000 de angajați la Meta

Sursa: Facebook Mark Zuckerberg

Există o mulțime de motive pentru care Mark Zuckerberg a considerat că nu are de ales decât să instituie un val dureros de 11.000 de concedieri la Meta.

Compania din spatele Facebook s-a extins prea mult, a spus Mark Zuckerberg. Precum mulți dintre concurenții săi, acesta credea că majorarea activității online în timpul pandemiei de COVID-19 a fost o schimbare permanentă: deși oamenii au fost forțați să se orienteze către comerțul electronic, chat-urile video și jocurile online pentru că nu puteau să-și părăsească locuințele, aceștia vor alege să continue să trăiască în acest mod odată ce restricțiile vor fi ridicate.

Motivul pentru care Mark Zuckerberg a făcut 11.000 de concedieri la Meta

Motivul pentru care Mark Zuckerberg a făcut 11.000 de concedieri la Meta
[Sursa: Facebook Mark Zuckerberg]

Au existat și alte motive oferite de Mark Zuckerberg pentru pierderea locurilor de muncă. O „recesiune macroeconomică” mai amplă a lovit în mod egal toate acțiunile din domeniul tehnologiei, deoarece profitul de astăzi a început să pară mai gustos decât creșterea de mâine în ochii investitorilor

care se confruntă cu sfârșitul politicii de dobândă zero a lumii occidentale. „Creșterea concurenței”, a spus el, a afectat și mai mult, la fel ca și „pierderea semnalului publicitar”.

Numai în 2021, Meta a cheltuit peste 12 miliarde de dolari (10 miliarde de lire sterline) pentru cercetare și dezvoltare în cadrul aripii sale de metavers Reality Labs și a adus abia o șesime din această sumă în cele câteva produse de metavers din care obține efectiv venituri, inclusiv căștile Meta Quest (n.r.: ochelarii hi-tech numiți anterior Oculus) și camera de chat Horizon Worlds. Aceste pierderi sunt în creștere: în 2019 Reality Labs a pierdut 4,5 miliarde de dolari cu venituri de 500 de milioane de dolari, iar în 2020 6,6 miliarde de dolari cu venituri de 1,1 miliarde de dolari. În cadrul unei teleconferințe privind câștigurile din februarie, Zuckerberg a declarat că se așteaptă ca pierderile să „crească semnificativ” în 2022.

Citește și: Aplicația WhatsApp nu mai funcționează. Aceasta nu mai poate fi utilizată de cea mai mare parte dintre utilizatori

Citește și: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi

Citește și: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei

Metaversul, o prioritate strategică atât de apropiată de inima sa încât, cu puțin peste un an în urmă, a redenumit întreaga companie după ea, a primit doar o singură mențiune în scrisoarea sa către angajați, și a fost o susținere în toată regula a propriilor sale planuri. „Ne-am transferat mai multe resurse către un număr mai mic de domenii de creștere cu prioritate ridicată”, a spus Zuckerberg, „cum ar fi motorul nostru de descoperire a inteligenței artificiale, platformele noastre de anunțuri și de afaceri și viziunea noastră pe termen lung pentru metavers”.

Meta renunță la personal pentru finanțarea unei alte investiții

Meta renunță la personalul de la motoarele sale de profit pentru a finanța o investiție de un megabilion într-un viitor incert. Ceea ce este derutant este că, sub toate acestea, Meta rămâne o companie extrem de profitabilă, cu mai multe rețele sociale la scară mega, o afacere publicitară de cea mai bună clasă.

Citește și: Ce este Metaverse, platforma digitală creată de Facebook. Cum poți intra în noua lume virtuală

Se pare că Facebook nu mai este compania pe care Mark Zuckerberg vrea să o conducă. „În fiecare zi te trezești și primești un pumn în stomac”, a declarat acesta, despre experiența sa la conducerea celei mai mari rețele sociale din lume. Metaversul ar putea fi un răgaz pentru el, chiar dacă va trebui să modeleze viitorul din oasele companiei pe care a construit-o.