Munca in echipa - Top 3 factori cheie pentru rezultate de succes

Author: Bogdan Mihai
Actualizat: 29 oct 2018, 14:22

Munca eficienta in echipa este cheia unei afaceri de succes, deoarece creste nivelul de productivitate si genereaza raspunsuri mai bune la probleme.

Companiile care promoveaza un mediu de lucru prietenos si colaborarea intre angajati sunt cele care reusesc in lumea competitiva de azi. Sunt luate tot mai mult in vizor Cloud-ul si platformele de partajare a continutului, din dorinta ca angajatii sa lucreze eficient impreuna, indiferent unde se afla. 

Este important ca liderii sa constientizeze importanta colaborarii intre membrii echipei si rolul esential pe care il joaca in zilele noastre tehnologia.

Iata mai jos factorii cheie pentru ca munca in echipa sa aiba cele mai bune rezultate.

1. Tehnologia, un loc principal

Principalele avantaje ale utilizarii tehnologiei in lucrul cu echipele, este ca permite persoanelor aflate in locuri distincte, cu fus orar diferit, sa colaboreze eficient impreuna, dat fiind faptul ca exista o economie de timp si bani. Datorită e-mailurilor, conferintelor video, a mesageriei instant, a webinarilor si a altor tehnologii, informatia se distribuie instant.

De asemenea, tot mai multe programe sunt dezvoltate cu scopul de a usura munca angajatilor, de a elimina task-urile repetitive. Fie ca este vorba de un program de salarii, de unul de contabilitate, ele incurajeaza modul inteligent de lucru, controlul si gestiunea simpla a documentelor, cresterea performantei si evitarea erorilor, datorita fluxurilor automate de lucru.

2. Echipa, o prioritate

Este important să se evalueze modul in care un angajat contribuie la munca in echipa, iar eforturile depuse trebuie recunoscute.

O examinare constanta a echipei, a misiunii sale, determina imbuntatirea proceselor si a practicilor de lucru.

Se recomanda discutiile deschise cu fiecare membru in parte, pentru a afla care sunt piedicile pe care le intalneste. Comunicarea este cea care se afla in centrul muncii de echipa.

Echipele de succes comunica bine, membrii lor sunt bucurosi sa impartaseasca idei, sa ceara feedback si nu se supara sa fie contrazisi. Nu exista mereu un consens, insa comunica pentru a gasi o solutie potrivita, menita sa propulseze intreaga echipa.  

3. Clarificarea rolurilor, un punct de inceput

Pentru ca echipa sa reuseasca, fiecare membru al ei trebuie sa stie care este rolul si responsabilitatile pe care le are si sa le cunoasca inclusiv pe ale celorlalti.

Fiecare membru are puncte forte si abilitati diferite. Este bine ca acestea sa fie cunoscute pentru ca intreaga echipa sa aiba de castigat de pe urma diferentelor dintre persoanele care o compun.

Totodata, o echipa care are obiective specifice si termene de finalizare a task-urilor, o misiune si un scop clare este eficienta si motivata.

Atunci cand vine vorba de decizii importante, trebuie inclusi toti membrii echipei, pentru ca nimeni sa nu se simta ofensat, in plus pot aparea idei de la cine te astepti mai putin.

O persoana care face parte dintr-o echipa productiva, de succes, are un sentiment de satisfactie si este determinat, energic, se simte gata de o noua provocare in fiecare dimineata cand se trezeste din pat.

 

Taguri:

Robi pare că își dorește o relație cu Teodora, însă aceasta nu este atât de hotărâtă, iar sfaturile celor apropiați au făcut-o să păstreze distanța față de concurentul de la „Casa iubirii”.