Desi a trecut un an de la declararea oficiala a pandemiei de coronavirus, multi oameni nu isi pot explica de ce au fost inchise scolile la inceput atunci cand exista o rata de infectare mult mai mare, iar acum cand se inregistreaza o rata de infectare mult mai mare, scolile inca sunt deschise in aproape toata tara. Recent, Nelu Tataru a lamurit acest aspect, in cadrul unui interviu pentru emisiunea Observator, mentionand faptul ca nu scoala era atunci o problema, ci deplasarea copiilor spre scoli.
Nelu Tataru a explicat de ce sunt inca deschise scolile desi exista o rata de infectare din ce in ce mai mare!
In cadrul unui interviu, Nelu Tataru a fost intrebat chiar de catre un elev, de ce scolie au fost inchise in prima faza a pandemiei, cand rata de infectare era mica si acum sunt redeschise la o rata de infectare mai mare si la un numar mai mare de noi cazuri.
"Au fost decizii care limitau transmiterea, atunci. Noi acum eram la începutul lui septembrie când am redeschis sau acum când le-am redeschis, pe o pantă descendentă. În momentul în care pandemia cuprinde Europa, se luau măsuri restrictive de limitare. Şi, dacă bine vă aduceţi aminte, s-au redeschis şcolile în septembrie, că s-au reînchis în noiembrie.
Nu elementul şcoală efectiv era cel periculos, mobilitatea pentru şcoală era cea periculoasă, drumul de acasă până la şcoală, de la şcoală până acasă, acea aglomerare de bunici şi părinţi care aşteptau de dimineaţă până la prânz la gardul şcolii, nepurtând o mască şi atuni am putut vedea. În acest moment, s-au luat anumite... sau s-au asumat să spunem anumite riscuri în condiţiile în care sperăm ca toată lumea să respecte nişte reguli", a spus Nelu Tataru.
Totodata, Nelu Tataru a mai precizat si faptul ca s-au luat multe masuri de precautie in acea prima faza a pandemiei pentru a nu pune viata elevilor in pericol.
Acesta a subliniat faptul ca nu scoala in format fizic era atunci o problema majora, ci mobilitatea pentru scoala, deplasarea elevilor. De asemenea, fostul ministru a specificat ca tot timpul a fost un sustinator al invatamantului fata in fata, insa neaparat in conditii speciale si cu respectarea stricta a regulilor impuse de pandemie.Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?
"Sunt condiţiile pe care le-am pus la un moment dat în clasă- separatoare, hibrid, circuite separate, timpul de pauză separat pentru a nu avea, în acelaşi timp, foarte mulţi copii nici în curte, nici pe holuri. Mă repet, nu momentul şcoală era cel care punea în pericol. Momentul de mobilitate pentru şcoală era, într-adevăr, cel care punea, într-adevăr, probleme.
Tot timpul am spus că învăţământul faţă în faţă rămâne opţiunea mea, dar cu respectarea unor reguli şi acolo unde se poate. Impactul emoţional, impactul social, impactul educaţional este destul de important, oricât am vrea să nu fie. A trecut un an de zile deosebit pentru fiecare dintre noi, dar şi pentru ei ca şi elevi, ca şi copii. Momentul întâlnirii, momentul reluării activităţii împreună cu dascălul, dincolo de on line-ul care a umplut un an întreg, este un moment care psihic dacă nu educaţional şi fizic este un reper. Cred că trebuie să reluăm, dar să reluăm în condiţiile în care fiecare dintre noi ştim ce avem de făcut, inclusiv părinţi, inclusiv profesorii. Când la început sau la reluarea şcolii se verificau inclusiv cancelariile în pauză, să ştiţi că au fost anumite reticenţe. Ce caută... în cancelarie? După cum şi în anumite locuri de muncă în care era să spunem acea pauză de prânz în care toată lumea mânca cu toată lumea. Şi transmiterea s-a făcut într-un mod deosebit", a precizat Nelu Tataru, potrivit observatornews.ro