Noi reguli UE: Stațiile de încărcare pentru mașinile electrice vor trebui amplasate la fiecare 60 de km

Autor: Cristina Mocanu

Consiliul UE cere amplasarea la fiecare 60 de km a stațiilor de încărcare pentru mașinile electrice.

Sursa: pixabay.com

Consiliul UE cere amplasarea la fiecare 60 de km a stațiilor de încărcare pentru mașinile electrice.

Statele care fac parte din Uniunea Europeană vor fi nevoite să instaleze stații de încărcare pentru mașinile electrice la fiecare 60 de km.

Stații de încărcare a mașinilor electrice instalate la fiecare 60 de km

Statele membre ale Uniunii Europene vor fi nevoite să amplaseze la fiecare 60 de km stații de încărcare a mașinilor electrice.

Mai exact, până în 2026, stațiile de încărcare electrică pentru autoturismele cu o putere minimă de 400 kW vor trebui să fie instalate cel puțin la fiecare 60 de kilometri de-a lungul rutelor centrale

ale rețelei TEN-T.

Citește și: Noua listă de infracțiuni rutiere care se pedepsesc cu amendă! Sunt vizați inclusiv pasagerii, iar sumele sunt usturătoare

Consiliul UE a adoptat marți, 25 iulie 2023, o lege menită să stabilească obiectivele minime obligatorii pentru toate țările Uniunii Europene în ceea ce privește instalarea unei structuri de reîncărcare și realimentare a vehiculelor terestre, navale și aeriene. Regulamentul

pentru combustibilii alternativi va fi publicat în Jurnalul Oficial în toamnă și va trebui pus în practică de toate statele membre în șase luni de la data publicării.

Pentru camioane și autobuze, vor trebui instalate până în 2028 de stații de reîncărcare la fiecare 120 de kilometri, pe 50% dintre drumurile principale ale Uniunii Europene.

Care este scopul acestei legi și ce presupune aceasta?

Scopul acestei Legi este de a reduce amprenta de carbon cauzată de sectorul transporturilor, având obiectivul concret de reducere a acestora cu cel puțin 55% (față de nivelul de referință al anului 1990) până în 2030. Implementarea acesteia ar trebui să aducă Europa la neutralitate climatică până în 2050.

Astfel, până la sfârșitul anului 2025, inclusiv în România, la fiecare 60 de kilometri de drumuri principale va trebui să existe o stație de încărcare pentru autovehiculele electrice.

Evident, documentul prevede că puterea de ieșire a acestor stații va fi crescută anual, în funcție de numărul de vehicule înregistrate în fiecare țară.

Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Noua reglementare europeană stabilește că stațiile de încărcare cu hidrogen vor trebui construite la fiecare 200 de kilometri de drum principal (autonomia acestor mașini fiind mult mai mare decât a celor electrice), până la sfârșitul anului 2030.

Rețeaua de drumuri TEN-T (Trans-European Transport Network) reprezintă, mai exact, o rețea de transporturi care conectează diferite regiuni ale Europei pentru a facilita mobilitatea și transportul eficient al persoanelor și mărfurilor.

Citește și: Înmatriculare auto 2023: De ce acte aveți nevoie și ce taxe trebuie să plătiți pentru înmatricularea unui autovehicul?

Aceasta a fost concepută pentru a asigura o conectivitate bună între statele membre ale Uniunii Europene și pentru a sprijini circulația fără probleme a bunurilor și persoanelor pe întregul teritoriu european și este menită să acopere atât rețelele de transport la nivel continental, numite „coridoare”, cât și segmentele de transport la nivel regional.

În ceea ce privește vehiculele grele, Consiliul UE recunoaște că infrastructura de deservire a acestora este practic inexistentă. Până la sfârșitul anului 2030, inclusiv în România, la fiecare 60 de kilometri de drumuri principale va trebui să existe o stație de încărcare pentru camioane electrice.

Regulamentele se va aplica simultan, automat și în mod uniform în întreaga Uniune Europeană.

Sursă: avocatnet.ro