Noi schimbări în Legea Educației au fost propuse de către Ligia Deca, actualul ministru al Educației. Absolvenții clase a VIII-a ar putea avea de dat mai multe examene, ceea ce ar îngreuna și mai mult volumul informațional.
Ce noi schimbări ar putea fi implementate în Legea Educației
Elevii care vor intra în clasa a V-a începând cu anul viitor ar putea avea parte de schimbări extrem de mari când vor termina clasa a VIII-a.
Dacă decizia va fi implementată, absolvenții clasei a VIII-a ar urma să dea un examen separat de Evaluare Națională, ce le-ar putea oferi un loc în liceul în care vor să învețe.
Mai mult decât atât, fiecare unitate de învățământ va decide dacă va organiza acest examen și, dacă o va face, subiectele vor trebui să fie anunțate cu un an înainte.
Citește și: Programa BAC 2023: Ce trebuie să înveți la Română, Matematică, Istorie, Geografie, Biologie, Informatică?
Liceele din România, unde se înregistrează un număr mare de candidați pe un singur loc, ar urma să organizeze un concurs de admitere pentru aproximativ 90% din toate locurile pe care le au la dispoziție, iar proporția rămasă, de 10%, se va ocupa pe baza repartiției computerizate.
Liceele vor anunța subiectele cu un an înainte, pentru ca elevii să aibă timp să se pregătească, iar examenul cu două probe scrise va trebui să fie adaptat în funcție de profi.
Citește și: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi
Absolvenții clasei a V-a vor avea subiecte mai grele și mai mult de învățat
În cazul în care proiectul de lege cu pricina va trece într-o formă actuală, cerințele de la examenul de admitere la liceu vor fi mult mai dificile decât cele de la Evaluarea Națională. De asemenea, Consiliul Național de Evaluare din Ministerul Educației urmează să elaboreze subiectele.
Cerințele ar urma să fie unele standardizate din punct de vedere al nivelului de dificultate, pentru a nu mai exista nicio suspiciune că unitatea școlară ar încerca să favorizeze elevii care au absolvit ciclul gimnazial al acelui liceu.
Potrivit variantei propuse de Ligia Deca, actualul ministru al Educației, liceele au dreptul de a stabili singure proporția în care intrarea la liceu va fi influențată de nota obținută de elev la examenul de Evaluare Națională.
Spre exemplu, aceasta poate să conteze, conform digi24.ro, în proporție de 40%, iar 60% să reprezinte admiterea internă sau poate fi vorba de un procent 50%-50%.
Citește și: Gluma unor elevi din Cluj care i-a costat 30.000 de lei. Ce i-au făcut profesoarei lor
În ceea ce privește elevii care nu se înscriu la admitere, vor fi repartizați computerizat.