Este genul de business accesibil oricui, care permite un buget variabil, în funcție de planurile, posibilitățile și așteptările fiecăruia. Desigur, lunar sunt lansate tot mai multe noi magazine online în România - unele de la zero, altele ca extensie a brandurilor de retail offline. Mai mult decât atât, tot mai multe magazine internaționale (din alte țări europene și chiar din Asia) abordează direct piața românească. Și totuși, în ciuda concurenței tot mai acerbe, loc pentru nou veniți încă există suficient pe cele mai multe nișe. Motivul: crește piața în sine, cu noi consumatori activați de e-commerce plus clienții care își intensifică puternic ritmul achizițiilor pe internet pentru produse și servicii din toate domeniile.
Dacă vrei să lansezi un magazin online, ai multe aspecte care necesită atenție în pregătirea planului de business. Unul dintre aspectele tehnice foarte importante este alegerea celui mai bun plan de web hosting. Trebuie făcută o analiză pentru a știi de ce resurse vei avea în următoarele luni, dar și pe termen lung. Poate un server dedicat este prea mult pentru start, cele mai multe magazine online se descurcă foarte bine cu un plan de shared hosting, un plan de găzduire web conceput însă cu resurse dedicate aplicațiilor și necesităților e-commerce. Mai importantă decât alegerea planului de web hosting (upgrade se face oricum foarte simplu oricând) este alegerea furnizorului de găzduire web. Este bine să se pornească de la start foarte bine, pentru a evita probleme, piedici în dezvoltare, resurse risipite și cheltuieli suplimentare.
Cum știi care este cea mai buna gazduire web din Romania? Trebuie să faci o comparație a ofertelor disponibile pe piață. Ideal este să folosești un comparator de servicii web hosting, căci există și în România un astfel de serviciu online simplu de utilizat. Te vei baza în formarea unei păreri pe de o parte pe analizele experților, pe de altă parte pe recenzii postate de clienți reali. Este important să fie folosit un instrument echidistant, care recomandă doar serviciile de web hosting cu adevărat performante.
La aspecte trebuie să fii atent atunci când alegi găzduire web pentru magazinul tău online? Foarte relevantă este garanția cu privire la uptime - timpul în care serverul nu este offline. În mod normal, uptime-ul ar trebui să fie de cel puțin 99,9% - verifică acest aspect pentru ultimele 30 de zile la furnizorul tău, solicită statistici publice dacă nu există deja. Ne mare ajutor mai ales pentru e-commerce este serviciul de suport tehnic non stop. Neapărat permanent, la orice oră din zi sau din noapte, pentru că timpul este extrem de valoros și nu îți permiți să aștepți când ai o problema tehnică legată de website, în zona de web hosting. Nu în ultimul rând, atenție la locația serverului. Un data center propriu în România ar trebui să reprezinte o bilă albă, căci este avantajos pentru un website ai cărui vizitatori sunt în special cei de pe piața locală.
Toate cele de mai sus au legătură de fapt cu reputația companiei de web hosting - firmele de succes punctează pozitiv la aceste capitole. În mod preventiv, este bine să te asociezi cu furnizori de încredere, cu brand bine conturat în mediul online. Caută așadar pe Google detalii despre companie, asigură-te că există mențiuni și articole pe website-uri serioase de știri, inclusiv în zona de business (în contexte pozitive, evident). Abia la final poți analiza prețurile și ofertele în sine pentru planurile de shared hosting. Oricum, o firmă de top, activă, dinamică, va avea cu siguranță prețuri oneste, chiar dacă poate nu cele mai reduse de pe piață.