Noua lege a Educației aduce schimbări importante în rândul elevilor. Ministerul Educației a schimbat atât cataloagele elevilor, cât și carnetele de note, menționând că acest lucru va aduce beneficii atât elevilor și profesorilor, cât și cadrelor didactice.
Ce schimbări aduce noua Lege a Educației
Cataloagele și carnetele de note ale elevilor vor fi valabile chiar din această toamnă, pentru anul școlar 2022-2023, conform deciziilor menționate în noua lege a Educației.
Mai mult decât atât, Ministerul Educației susține că noile cataloage și carnete de note sunt mult mai simplificate și au scopul de a-i ajuta atât pe elevi, cât și pe profesori. De asemenea, schimbările au loc pentru toate clasele.
Începând cu toamna acestui an, la școală nu vor mai exista semestre, ci module.
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a declarat că toate schimbările pe care le-a făcut erau absolut necesare, deoarece sistemul educațional este învechit și totul trebuie adus la normele actuale.
Citește și: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi
Sorin Cîmpeanu nu este de acord cu felul în care funcționează sistemul educațional
Ministrul Educației dă vina pe sistemul educațional actual pentru rata ridicată a analfabetismului din România și susține că aceste lucruri nu pot continua la nesfârșit.
„Schimbăm, pentru că ne dorim o educaţie de calitate, responsivă şi suportivă, iar acest lucru necesită o reformare sistemică şi curriculară, o mentalitate, o conduită şi, nu în ultimul rând, o atitudine proactivă.
Avem nevoie de absolvenţi autonomi, de absolvenţi care să înţeleagă ce se întâmplă în jurul lor şi să gândească critic, de absolvenţi care să caute soluţii creative şi nu bazate pe şabloane la problemele pe care le întâmpină societatea, de absolvenţi care să fie antreprenori sau să muncească eficient şi să plătească impozite şi taxe în România, astfel încât banii investiţi în educaţie să se întoarcă în sistemul de învăţământ şi în alte servicii publice. Avem nevoie de absolvenţi care să producă bunăstare, să aibă capacitatea de a face acest lucru în mod inovativ, orientat spre viitor şi nu doar reproducând tipare existente.
Schimbăm pentru că profesorii sunt nemulţumiţi de programe şi de lipsa lor de libertate în crearea de conţinuturi adaptate la nevoile clasei şi ale copiilor cu care lucrează. Schimbăm pentru că liceenii sunt nemulţumiţi că nu este posibilă o mai mare autonomie în alegerea disciplinelor de care sunt interesaţi, discipline care le-ar permite o specializare mai mare la acest nivel, în funcţie de interesul lor şi de planurile de viitor”, a declarat Sorin Cîmpeanu, conform digi24.ro.