Vești bune pentru românii care își doresc să înlocuiască rablele cu mașini noi. Perioada de înscriere pentru programele RABLA CLASIC 2022 și RABLA PLUS 2022 a fost prelungită, potrivit anunțului făcut de Administrația Fondului pentru Mediu.
Află cum poți să obții bani de la stat pentru o mașină nouă și care este noua dată până la care pot fi depuse dosarele în cadrul programelor RABLA CLASIC 2022 și RABLA PLUS 2022.
Data de înscriere pentru programele RABLA CLASIC 2022 și RABLA PLUS 2022
Perioada de înscriere pentru programele RABLA CLASIC 2022 și RABLA PLUS 2022 a fost prelungită, a anunțat Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) printr-un comunicat emis ieri, 30 mai 2022.
Perioada de înscriere pentru programele RABLA CLASIC 2022 și RABLA PLUS 2022 a fost prelungită atât pentru persoanele fizice cât și pentru persoanele juridice până la data de 31 iulie 2022.
Administraţia Fondului pentru Mediu a prelungit sesiunea de înscriere atât pentru pesoanele fizice, cât și pentru persoane juridice, inlusiv UAT –uri și instituții publice, în cadrul Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional( Programul
Citeste si: Noul program RABLA 2022: Primești bani fără să-ți cumperi mașină
Noua dată până la care pot fi depuse dosarele în cadrul programului RABLA CLASIC 2022 și RABLA PLUS 2022, atât de persoanele fizice cât și de persoanele juridice, este de 31 iulie 2022.
„Am decis să prelungim perioada de depunere a dosarelor de finanțare în cadrul acestor programe pentru a facilita accesul la finanțare a cât mai multor beneficiari. Prin programele noastre urmărim îndeplinirea obiectivelor europene și naționale privind mobilitatea urbană sustenabilă și ne dorim să finanțăm cât mai multe autovehicule electrice și electrice hibride prin prin intermediul Programului Rabla Plus„, se arată în comunicatul emis de Administrația Fondului pentru Mediu.
Condiții de obținere a unei mașini noi prin programul RABLA 2022
Persoanele care doresc să obțină o mașină nouă prin programul RABLA 2022, indiferent dacă optează pentru RABLA CLASIC 2022 sau RABLA PLUS 2022, trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții.
- are domiciliul sau reședința în România;
- are îndeplinite obligațiile de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat și bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare;
- s-a înscris la un producător validat în vederea achiziționării unui autovehicul nou, obținând nota de înscriere;
Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii
- a predat autovehiculul uzat unui colector autorizat;
- a radiat din evidența circulației autovehiculul uzat;
- a prezentat producătorului validat informații privind distrugerea și radierea din evidența circulației a autovehiculului uzat;
- achiziționează autovehiculul nou de la producătorul validat care a eliberat nota de înscriere.
Actele necesare pentru înscrierea în programul RABLA 2022
Românii care vor să obțină o mașină nouă prin programul RABLA 2022, indiferent dacă optează pentru RABLA CLASIC 2022 sau RABLA PLUS 2022, trebuie să depună la producătorul validat un dosar care să cuprindă mai multe documente.
- actul de identitate al solicitantului care atestă identitatea și domiciliul sau reședința în România, eliberat de către autoritățile române, în termen de valabilitate, în copie certificată „conform cu originalul“;
- certificatul de înmatriculare a autovehiculului uzat, în copie certificată „conform cu originalul“ de către producătorul validat;
- cartea de identitate a autovehiculului uzat, în copie certificată „conform cu originalul“ de către producătorul validat;
- actul doveditor eliberat de către serviciul public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor competent teritorial, în copie certificată „conform cu originalul“ de către producătorul validat, pentru cazul în care din certificatul de înmatriculare sau din cartea de identitate a autovehiculului uzat nu rezultă anul fabricației, anul primei înmatriculări în România și/sau categoria autovehiculului uzat;
- certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, eliberat de autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are domiciliul sau reședința solicitantul, nu mai vechi de 30 de zile la data prezentării la producătorul validat, în original, în copie legalizată sau emis și comunicat prin mijloace electronice de transmitere la distanță;
- certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor pe numele solicitantului, nu mai vechi de 90 de zile la data prezentării, în original, în copie legalizată sau în Spațiul Privat Virtual.
Sursă: www.afm.ro; avocatnet.ro