Consilierii USR, PNL și PMP, fără acordul sau sprijinul primarului Nicușor Dan, au întocmit un proiect de lege pentru taxele de poluare, care ar urma să intre în vigoare de pe data de 1 ianuarie 2023 în București, iar cei care vor avea de suferit sunt proprietarii de mașini vechi și foarte vechi.
Cei care dețin autoturisme non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 vor avea de plătit între 20 de euro pe zi și 5.500 de lei pe an, potrivit proiectului de la Primăria București. De asemenea, măsura nu va fi valabilă doar pentru autoturismele înmatriculate în Capitală, ci și a celor din provincie, din orice colț al țării, în perioada în care trec prin București. Singura modalitate prin care nu vei fi nevoit să achiți taxa este să mergi cu mașina doar în afara intervalului 08:00 – 20:00.
Cine plătește taxa de poluare și cât costă aceasta
Noua taxă auto de poluare costă:
Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti
- 20 de lei pe o zi
- 55 de lei pe trei zile
- 120 de lei pe șapte zile
- 500 de lei pe 30 de zile
- 5.500 de lei pe an.
Taxa va putea fi achitată foarte ușor, inclusiv prin SMS. Cei care nu plătesc taxa riscă amenzi cuprinse între 4.000
- 5.000 de lei.De la 1 ianuarie 2023, dacă proiectul va trece de Consiliul General București, unde are sprijinul majorității, fără să plătească noua taxă de poluare, nu vor mai putea circula pe raza București următoarele mașini:
- Motociclete, mopede, tricicluri, cvadricicluri non-Euro și Euro 1
- Mașini pe motorină cu greutate sub 1.000 de kilograme non-Euro, Euro 1 și Euro 2
- Autovehicule diesel cu masa între 1.000 și 2.000 kilograme non-Euro, Euro 1, Euro 2, Euro 3
- Autovehicule diesel cu masa în gol de peste 2.000 kilograme non-Euro, Euro 1, Euro 2, Euro 3 și Euro 4
- Mașini pe benzină, GPL (gaz petrolier lichefiat), GNC (gaz natural comprimat) și GNL (gaz natural lichefiat) cu masa sub 1.000 kilograme non-Euro și Euro 1
- Autovehicule pe benzină, GPL, GNC și GNL de peste 2.000 de kilograme non-Euro, Euro 1, Euro 2, Euro 3.
Banii adunați vor fi utilizați pentru realizarea pistelor de biciclete, pentru cumpărarea de noi mijloace de transport în comun, electrice sau hibrid și se va amenaja infrastructura de încărcare pentru vehicule electrice, dar și parcări pentru biciclete și trotinete, potrivit playtech.ro.