Proiectul de lege care poate schimba Codul Rutier are în vedere ca drumurile publice din România să fie monitorizate video de Poliţia Română, astfel încât amenzile şoferilor să fie hotărâte automat, la fel ca şi aplicarea lor.
Traficul ar putea fi monitorizat cu sisteme Big Brother dacă se aprobă proiectul de lege adoptat de Senat
Proiectul de lege are în vedere dezvoltarea unui sistem de camere de supraveghere la nivel naţional, operat de Poliţia Română, astfel încât şoferii nu respectă legea să fie amendaţi automat pe baza
Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?
Sistemul video ar urma să trimită automat la adresa șoferului filmat când încalcă regulile de circulație o fotografie care să demonstreze acest lucru împreună cu procesul verbal de constatare a contravenţiei. Procesul verbal va fi transmis în maxim 90 de zile, prin poștă sau prin email, iar amenzile vor fi plătite într-un cont special destinat acestor amenzi.
„Dispozitivele de detecţie se amplasează cu prioritate pe drumurile cu o rată ridicată a accidentelor rutiere pe baza unor analize de risc. Indicatoarele de avertizare a prezenţei dispozitivului de detecţie se instalează înaintea locului dispunerii dispozitivului de detecţie, la o distanţă de maximum 50 m în localităţi, între 100 m şi 250 m în afara localităţilor, respectiv între 500 m şi 1.000 m pe autostrăzi şi drumuri expres. Când condiţiile din teren impun amplasarea la o distanţă mai mare, sub indicator se instalează un panou adiţional «Distanţa între indicator si locul dispunerii dispozitivului de detecţie»”, spune proiectul de lege adoptat de Senat.
Punctul de amendă se plafonează
Prin intermediul OUG 130/2021, Guvernul a decis plafonarea punctului de amendă, măsură adusă în 2018. Punctul de amendă rămâne la 145 de lei între 1 ianuarie 2022 și 31 ianuarie 2022.
Ținând cont de faptul că punctul de amendă reprezintă 10% din salariul minim brut, valoarea lui ar fi trebuit, începând de la 1 ianuarie 2022, să crească la 255 de lei.