Cu schimbări majore în legislația rutieră peisajul auto din România se conturează într-un mod inedit. Un proiect de lege proactiv, lansat recent, aduce modificări substanțiale în privința Inspecției Tehnice Periodice (ITP), cu implicații notabile pentru șoferii români și flotele de mașini închiriate.
Anumite mașini nu vor mai avea nevoie de ITP în România
În România, se pregătesc schimbări semnificative în ceea ce privește Inspecția Tehnică Periodică (ITP) pentru anumite categorii de vehicule.
Conform propunerii legislative, un anumit tip de vehicule nu va mai fi obligat să efectueze ITP-ul. Această schimbare aduce noi excepții și reguli pentru șoferii din România.
Potrivit proiectului de lege, vehiculele cu viteză redusă, care se deplasează cu o viteză de până la 25 km/h, vor fi scutite de la obligativitatea efectuării Inspecției Tehnice Periodice (ITP).
Acest demers ia în considerare și situația mașinilor din flotele rent-a-car, care vor fi supuse aceleiași revizii, dar la intervale regulate de șase luni.
Citește și: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi
Proiectul de lege și consultarea publică
Lansarea în dezbatere publică a acestui proiect de lege este un pas important în procesul legislativ. Acesta vine în întâmpinarea nevoilor și evoluțiilor din domeniul transportului rutier, oferind posibilitatea cetățenilor și a specialiștilor să își exprime opinia și să aducă eventuale sugestii sau amendamente.
Documentul proiectului subliniază clarificări privind excepțiile de la ITP și introduce o periodicitate mai riguroasă pentru anumite categorii de vehicule. Astfel, se evidențiază preocuparea pentru îmbunătățirea siguranței rutiere și se ajustează reglementările în concordanță cu schimbările din domeniu.
Schimbări aduse flotelor de mașini rent-a-car
Potrivit capital.ro, o altă modificare importantă propusă prin acest proiect de lege este referitoare la autovehiculele din domeniul serviciilor de închiriere auto (RENT CAR). Acestea vor fi supuse unei inspecții tehnice periodice la intervale de șase luni, indiferent de categoria de vehicul sau de frecvența utilizării.
Această decizie vine ca răspuns la necesitatea de a menține un standard ridicat de siguranță în flotele de mașini destinate închirierii. Mai mult, proiectul de lege subliniază importanța controlului periodic și pentru autovehiculele închiriate fără conducător auto desemnat.
Alte modificări propuse prin proiectul legislativ
Pe lângă excepțiile de la ITP și ajustările în privința flotelor de mașini închiriate, proiectul de lege își propune să aducă clarificări referitoare la comisiile de examinare teoretică și eliberarea ecusoanelor de către operatorii platformelor digitale.
Citește și: Cresc amenzile de circulație din 2024: Ce prevăd noile modificări legislative
Aceste modificări vin cu scopul de a asigura o mai bună aplicare a legislației și de a corela prevederile legale cu noile realități din domeniul auto.
Proiectul de lege privind modificările aduse ITP-ului pentru anumite categorii de vehicule reprezintă o inițiativă importantă pentru adaptarea legislației la evoluțiile din domeniul auto. Consultarea publică deschisă oferă oportunitatea pentru vocea cetățenilor și a specialiștilor să fie auzită, contribuind astfel la formarea unui cadru legal echilibrat și eficient în domeniul transportului rutier din România.