Anul 2022 aduce schimbări la nivelul instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale. Începând cu data de 1 ianuarie 2022 a intrat în vigoare o nouă lege prin care persoanele fizice, dar și juridice nu mai sunt obligate să prezinte copii ale avizelor sau documentelor în momentul în care depun anumite cereri.
Instituțiile publice nu mai au voie să solicite copii ale documentelor emise de stat. Legea a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2022
Pentru a simplifica modul în care românii pot depune anumite cereri, președintele Klaus Iohannis a promulat pe data de 9 noiembrie 2021 un act normativ prin care instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale le este interzis să mai solicite copii ale avizelor sau ale unor documente care au fost emise de alte entități ale statului.
Deși legea a fost promulgată la final de 2021, aceasta a intrat în vigoare în prima zi a lui 2022, mai exact pe 1 ianuarie 2022.
„Se interzice instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale să solicite persoanelor fizice sau persoanelor juridice, în vederea soluţionării cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de către instituţii publice sau organe de specialitate ale administraţiei publice centrale. Instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale solicită entităţilor care au emis documentele prevăzute la alin.(1), în format electronic, copii sau extrase de pe acestea în baza consimţământului expres al beneficiarului serviciului public”, arată legea care a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2022.
Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti
Acest lucru înseamnă că toți cei care merg în instituțiile publice pentru a-și rezolva anumite probleme trebuie să știe că nu mai sunt obligați să prezinte copii ale avizelor sau ale altor documente emise de stat.
Această lege are ca scop implementarea anumitor măsuri prin care să fie simplificat procesul de obținere a anumitor acte. Se dorește ca instituțiile publice să își dezvolte baze de date interconectate, astfel încât aceste informații să fie accesate cu ușurință, fără să mai fie nevoie de copii ale anumitor documente.
Chiar dacă legea a intrat în vigoare de la 1 ianuarie 2022, va fi nevoie ca la nivelul instituțiilor statului să existe un sistem informatic foarte bine pus la punct și care să facă posibil schimbul digital de documente, ceea ce înseamnă că va mai dura o perioadă până când să se întâmple acest lucru, iar copiile și dosarele cu șină să dispară definitiv.
Deputatul PNL George Tuță este cel care a inițiat proiectul de lege prin care se dorește subțierea dosarului cu șină, astfel încât românii să nu mai fie nevoiți să
depună atât de multe documente în momentul în care solicită statului rezolvarea unei probleme.Citeste si: Impozit auto 2022. Cât trebuie să plătești în funcție de motorizare de la 1 ianuarie 2022