O nouă lege se schimbă în România. Totul va fi diferit pentru angajatori de acum

Author: Marina Ionescu
Actualizat: 25 dec 2022, 09:15

Se modifică legea contabilității. Cât timp se vor arhiva statele de salarii?

Angajatorii vor scăpa de obligativitatea arhivării statelor de salarii pentru o perioadă de 50 de ani, potrivit unui proiect legislativ adoptat deja de Senat și care mai trebuie doar dezbătut de Camera Deputaților, conform datelor Profit.ro.

Citeste si: Se dau bani de la stat pentru români. Angajații care vor beneficia după anunțul Guvernului

O nouă lege se schimbă în România. Totul va fi diferit pentru angajatori de acum

Conform unui proiect de lege care a primit deja undă verde în Senat, angajatorii nu vor mai fi obligați, în anumite condiții, să respecte Legea contabilității.

Potrivit legislației în vigoare din prezent, registrele de contabilitate obligatorii și documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitatea financiară se păstrează în arhiva angajatorilor timp de 10 ani, cu excepția statelor de salarii, care se păstrează timp de 50 de ani.

Citeste si: Angajații de la privat vor putea beneficia de vouchere de vacanţă. Anunțul făcut de Ministrul Turismului

Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12

Citește și: Cum își alege Karmen Minune un partener? Contează sau nu banii, pentru aceasta: "Dacă îți alegi bărbatul în funcție de asta, ai pierdut din start!"

Dacă se vor aplica cele prevăzute în noul proiect adoptat de Senat, „stabilește reducerea drastică a termenului obligatoriu de arhivare a statelor de salarii, în măsura în care angajatorul a declarat impozitul reținut la sursă sau obligațiile de plată a contribuțiilor sociale”, explică  profit.ro.

„Autorii arată că după intrarea în vigoare a Ordonanţei Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea şi completarea Legii nr.

571/2003 privind Codul fiscal, precum şi pentru reglementarea unor măsuri fînanciar- fîscale, a dispărut obligativitatea fişelor fiscale, iar angajatul primeşte, la cerere, din partea angajatorului, o adeverinţă privind veniturile realizate, precum şi impozitul reţinut. Totodată, prin intermediul Spaţiului Virtual Privat (SPV) pus la dispoziţie de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), începând cu anul 2011, angajatul poate solicita adeverinţa privind veniturile realizate în sistem electronic, fără a mai fi necesară vreo solicitare adresată angajatorului”, mai precizează sursa citată.

Foarte importat de reținut este faptul că prevederile acestei inițiative legislative, care aparțin USR, încă nu se aplică. Pentru ca proiectul să intre în vigoare, acesta trebuie dezbătut și votat în Camera Deputaților, promulgat de președintele Klaus Iohannis și publicat în Monitorul Oficial al României.