Pașaportul COVID a intrat în faza de testare, după cu a anunțat Comisia Europeană. Astfel, a început un proces de testare a interconectării la nivel european și a ”punții” care va centraliza şi administra cheile publice ale ţărilor membre pentru verificarea semnăturilor certificatelor digitale verzi
Cum va arăta și unde va putea fi folosit pașaportul COVID
România este progrmată pe 21 mai pentru a lua parte la testele tehnice în ceea ce privește implementare pașaportului COVID în toate țările din Uniunea Europeană, după cu a anunțat Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).
”STS a transmis, în data de 6 mai a.c., către grupul de suport tehnic de la nivel european, certificate digitale verzi de test pentru verificarea implementării de către fiecare ţară a procesului de generare şi verificare a acestora. Acestea au fost verificate şi validate cu succes de către ţările membre”, precizează reprezentanţii instituţiei.
Serviciul de Telecomunicații Speciale a anunțat că se va ocupa de implementarea pașaprotului COVID care va facilita libera circulație în Uniunea Europeană.
”Certificatele vor conţine un cod QR şi se vor putea vizualiza, respectiv descărca dintr-un portal web securizat. Fiecare persoană care s-a vaccinat împotriva COVID-19, care s-a recuperat după această afecţiune sau care deţine un rezultat negativ la testarea COVID-19 în ultimele 72 de ore va putea să descarce gratuit certificatul verde digital. De asemenea, certificatele vor putea fi utilizate şi în format tipărit”, mai arată STS.
Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta
Citeste si: Mai purtăm sau nu mască de protecție pe plajă? Anunțul lui Raed Arafat!
Pașapoartele vor conține un cod QR pentru o verficare mai rapidă
STS a mai precizat că au avut loc discuții cu experții grupului tehnic, în urma cărora, a fost avansată soluția tehnică care va include o aplicație web pentru generarea certificatelor şi o aplicaţie pentru smartphone (Android) pentru verificarea certificatelor emise în ţară sau emise de alte state.
Totodată, codul QR va conține numele, prenumele și data nașterii, precum și informații medicale importante.
Surse STS au precizat că, după punerea în funcțiune a sistemului, o persoană va prezenta la autorităţile de frontieră codul QR în format fizic sau digital, acestea verificând imediat valabilitatea documentului. Mai mult decât atât, documentele emise imediat după vaccinare nu au nicio legătură cu certificatul verde european, informează STS.
Citeste si: Ce este „pașaportul verde” și ce beneficii le poate oferi românilor, dacă va fi implementat