Noile măsuri care vizează desfășurarea activităților culturale, artistice și de divertisment sunt aplicate în funcție de incidența cazurilor de COVID-19. De asemenea, restricțiile legate de numărul participanților sunt impuse și în cazul evenimentelor private, precum nunți și botezuri.
Noi reguli pentru nunți și botezuri. În ce condiții se vor desfășura evenimentele private
Conform măsurilor stabilite, se presupune că organizarea evenimentelor private precum nunți, botezuri, mese festive, etc.
Evenimentele se vor putea desfășura în intervalul orar 5:00-02:00. La stabilirea numărului maxim de persoane, nu sunt incluși copiii cu vârste sub 16 ani.
Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
Participarea la evenimente private a unui număr de 200 de persoane în spații dschise și 150 în spații închise este permisă dacă incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mică de 2 la mie și sunt respectate măsurile de protecție sanitară.
Citeste si: Noi restricţii în Bucureşti! Ce reguli intră în vigoare? Anunțul făcut de prefectul Capitalei
De asemenea, desfășurarea evenimentelor cu maximum 300 de persoane în interior și cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, iar incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 2 sau egală cu 3 la mia de locuitori, în intervalul orar 5:00-02:00, asta dacă și invitații sunt vaccinați împotriva Covid și au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.
Totodată, invitații pot prezenta și rezulatul negativ al unui test PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore.Se pot organiza evenimente private și cu 400 de invitați în interior, însă măsurile sanitare trebuie respectate, invitații trebuie să prezinte dovada vacinării, un test PCR negativ nu mai vechi de 72 de ore sau un test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore.
Citeste si: Este oficial! Certificatul digital COVID va fi OBLIGATORIU de mâine! Toți românii trebuie să îl aibă