Optimizare SEO: Care sunt criteriile și lungimea medie a unui text off-page?

Author: Oana Picerea

În procesul de optimizare SEO a diverselor site-uri pentru motoarele de căutare, realizarea, postarea și diseminarea în mediul digital a conținutului adecvat reprezintă principala activitate. Aceasta nu doar că este o activitate de bază, ci este și una care se desfășoară constant, fără întrerupere, pe toată durata procesului.

Cel puțin, în cazul în care ne referim la optimizarea off-page, aceasta nu încetează să continuie atât timp cât se urmărește atingerea și susținerea anumitor rezultate. Mai precis, obținerea pe termen lung a unor poziții fruntașe în cadrul topului SERPs (paginile cu rezultate de căutare), și totodată relevante, pentru site-ul în cauză (care beneficiază de Search Engine Optimization).

Totuși, chiar și optimizarea SEO de natură on-page poate dura luni de zile, în funcție de amploarea site-ului (numărul de pagini existente); în plus, textele de acest tip pot necesita a fi revizuite periodic.

Site-urile care beneficiază de optimizare SEO sunt, în mod obișnuit, fie site-uri de comerț electronic (magazine online), fie pagini web de prezentare (respectiv, de rezervare) pentru diverse servicii: vizite medicale, sesiuni de psihoterapie, ședințe de consultanță, servicii de avocatură / notariale, rezervări turistice etc.

Așadar, în SEO, o tehnică de e-marketing prin excelență strategică, conținutul scris poate fi de două tipuri și este considerat ca fiind „regele tablei de șah” – content is king!

  • Conținut on-page. Acesta cuprinde: texte de prezentare on site (descrieri de produs, de categorie / descrierea brandului în homepage); meta tag-uri (meta titluri și meta descrieri pentru fiecare pagină a site-ului în parte); articole de blog.
  • Conținut off-page. Acesta este cel care susține procesul de optimizare SEO în mod activ (recurent), zi de zi, în mod constant, ajutând la perpetuarea sa prin comunicate de presă și/sau advertoriale menite să creeze backlink-uri valoroase. Postate pe alte site-uri puternice, prin intermediul acestor texte se realizează un transfer de notorietate care îi indică lui Google parametri pozitivi pentru ranking.

Google este, în general, cel mai reprezentativ motor de căutare în SEO, întrucât acesta este și cel mai popular; implicit, majoritatea internauților (posibil public țintă) îl folosesc.

Optimizarea SEO a unui comunicat de presă / advertorial

Lungimea unui astfel de text trebuie să fie, în medie, de cel puțin 500 de cuvinte și să îndeplinească anumite criterii:

- cuvântul cheie, inclusiv sub formă de exact match, trebuie să se repete o dată la aproximativ 100 de cuvinte (keyword stuffing-ul este „interzis”);

- exprimarea trebuie să fie logică, însoțită de o tonalitate prietenoasă (a se evita limbajul complicat sau așa-zisul limbaj de lemn);

- textul trebuie să fie ușor de parcurs, fără fraze interminabile (structurat în paragrafe, cu intertitluri bolduite etc.).

(!) Research-ul necesar pentru inspirația copywriter-ului și aprofundarea subiectului poate fi un factor cu implicații creative și informative, care va face diferența în ceea ce privește gradul de satisfacție al utilizatorului.

Cu privire la optimizarea on-page, Yoast.com recomandă ca amploarea conținutului scris să se realizeze după schema de mai jos:

- paginile de taxonomie – conținut de peste 250 de cuvinte;

- paginile / postările standard – conținut de peste 300 de cuvinte;

- landing page-urile principale – conținut de peste 900 de cuvinte.

În funcție de miză și de concurență, conținutul landing page-urilor importante poate fi și de 500 de cuvinte.

 

 


Robi pare că își dorește o relație cu Teodora, însă aceasta nu este atât de hotărâtă, iar sfaturile celor apropiați au făcut-o să păstreze distanța față de concurentul de la „Casa iubirii”.