Ministerul Educaţiei a cerut inspectoratelor şcolare să susţină şcolile să respecte orarul normal, fără să modifice durata orelor și pauzelor din cauza „orarului de iarnă”. Reprezentanţii ministerului au declarat că situaţia meteorologică din prezent nu este un motiv pentru reducerea programului.
Ministerul Educației a reacționat după ce mai multe școli au redus durata orelor de curs și a pauzelor din cauza programului de iarnă
Pentru această decizie, școlile invocă art.11, alin. (8) din ROFUIP, conform căruia „ în situaţii speciale, pe o perioadă determinată, durata orelor de curs şi a pauzelor poate fi modificată, la propunerea motivată a directorului, în baza hotărârii consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, cu informarea inspectoratului şcolar ”.
„Considerăm că, în condiţiile meteorologice pe care le putem observa cu toţii, o astfel de interpretare a cadrului legal este discreţionară şi inadecvată.
Citeste si: Când încep școlile după prima vacanță din anul școlar 2022-2023. Iată când vor reveni elevii la cursuri
Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta
Rugăm, pe această cale, directorii, profesorii, elevii şi părinţii să susţină apelul pe care l-am lansat şi să depună toate eforturile, astfel încât să nu mai existe practici şi acţiuni ce pot conduce la pierderi de învăţare”, au declarat reprezentanţii Ministerului Educaţiei.
Ministerul Educației insistă ca programul școlar să revină la normal
Cererea Ministerului Educaţiei ca școlile să primească susținere și să respecte programul normal este justificată, spune purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, Larisa Gojnete.
„Recomandarea este justificată din motivele care sunt precizate în adresa respectivă, pentru că venim după o perioadă în care s-au înregistrat nişte pierderi din punct de vedere educaţional şi atunci este foarte bine să valorificăm fiecare moment care poate fi unul de învăţare pentru elevi”, a declarat inspectorul.
Acesta a mai declarat că deciziile ar trebui să fie luate mai „particularizat” şi să fie „bine fundamentate” .
„Dacă se va impune, în situaţii punctuale, sunt convinsă că se va face ce este mai bine pentru copii în situaţia respectivă. Recomandarea a venit în contextul în care se ştia că există această măsură care se ia la nivelul unităţilor de învăţământ. (...) Este bine ca aceste decizii să fie luate, în primul rând, particularizat şi apoi să fie bine fundamentate” , a declarat Larisa Gojnete.