Parisul vrea să perceapă o taxă de parcare de 18 euro pentru SUV-uri?

Author: Bogdan Frațilă

Parisul vrea să îi facă pe șoferii de SUV-uri să plătească: În viitor, oricine va parca acolo cu un SUV urban va trebui să plătească 18 euro pe oră

Sursa: PixaBay

Parisul vrea să îi facă pe șoferii de SUV-uri să plătească: În viitor, oricine va parca acolo cu un SUV urban va trebui să plătească 18 euro pe oră

Parisul vrea să îi facă pe șoferii de SUV-uri să plătească: În viitor, oricine va parca acolo cu un SUV urban va trebui să plătească 18 euro pe oră- de trei ori mai mult decât până acum. Cu toate acestea, noul tarif se va aplica doar nerezidenților. Parcarea în Paris ar putea deveni în viitor semnificativ mai scumpă pentru șoferii de SUV nerezidenți. Va costa 18 euro pe oră pentru SUV-urile din oraș- de aproximativ trei ori mai mult decât până acum.

Cu toate acestea, capitala franceză vrea să supună mai întâi acest lucru votului rezidenților, deoarece primăria a anunțat că utilizarea mașinilor private în Paris a scăzut de zece ani datorită politicii de transport a orașului. În același timp, dimensiunea și greutatea mașinilor a crescut în medie, din cauza proporției tot mai mari de SUV-uri. Acestea provoacă poluare, precum și probleme de siguranță și de distribuire echitabilă a spațiului public.

18 euro în centrul orașului, 12 euro în suburbii

Tariful special pentru mașinile mari este menit să limiteze deranjul pe care acestea îl provoacă, a anunțat municipalitatea. Planul este de a percepe 18 euro pe oră în centrul orașului și doisprezece euro în cartierele periferice. "Acest vot este menit să trimită un mesaj producătorilor de mașini", se arată în comunicat. "Căutarea lor de profit, care constă în vânzarea deliberată de vehicule din ce în ce mai mari, mai economice și mai scumpe, pune în pericol schimbările ecologice."

Votul prevăzut pentru 4 februarie va permite populației să calmeze spațiile publice și să susțină un nou model social.

Doar vizitatorii ar trebui să plătească tariful special pentru SUV-uri. Locuitorii capitalei ar urma să fie scutiți, la fel ca și comercianții și serviciile de îngrijire. Tariful se va aplica modelelor cu combustie și hibride cu o greutate mai mare sau egală cu 1,6 tone și modelelor electrice cu o greutate mai mare sau egală cu două tone, iar votul pentru locuitorii capitalei va avea loc doar personal, fără a se prevedea votul prin corespondență sau online.

Citește și: Informatii despre pulsul normal in functie de varsta

Primarul vrea să ducă mai departe revoluția transporturilor

Aceeași procedură a fost utilizată în aprilie pentru a vota închirierea de scutere electrice în Paris. Cu o prezență foarte scăzută la urne, majoritatea a votat în favoarea interzicerii închirierii scuterelor, care au dispărut din peisajul urban din septembrie, iar primarul Anne Hidalgo și guvernul roșu-verde al orașului au impulsionat de ani de zile revoluția în materie de trafic în Paris.

Drumurile riverane de-a lungul Senei au fost închise pentru mașini și au devenit accesibile pietonilor. Numărul pistelor pentru bicicliști este în creștere, sunt create noi spații verzi și a fost introdusă o limită de viteză de 30 km/h aproape peste tot în oraș.

Citește și: Putin va candida din nou la alegerile prezidențiale din 2024!

Citește și: De la punct fierbinte la tărâmul viselor- în trei zile!

Citește și: De ce Ministerul Sănătății a declarat epidemie de rujeolă în România? Vezi tot ce trebuie să știi despre această boală