Parlamentul European a decis interzicerea comercializării mașinilor pe benzină și pe motorină începând cu anul 2035

Autor: Andreea Buinoschi
Actualizat: 09 iun 2022, 12:53

Parlamentul va decide ce mașini vor mai putea circula

Sursa: Istock

Astăzi, 8 iunie, Parlamentul European votează dacă, începând cu anul 2035, va interzice comercializarea mașinilor pe motorină sau pe benzină. De asemenea, există și o propunere alternativă care prevede ca volumul de mașini noi pe carburație să fie redus cu 90%.

UPDATE

Parlamentul European a votat miercuri, 8 iunie, ca, începând cu anul 2035, să nu mai poată fi achiziționate mașini noi cu motoare termice. Acastă decizie a fost luată pentru a spori lupta împotriva schimbărilor climatice emise de către noxele mașinilor.

Conform News.ro, relatează Stirileprotv.ro, mașinile pe benzină și pe motorină, ce au fost achiziționate până în anul 2035, vor putea circula pe drumurile din România chiar și după ce măsura va intra în vigoare.

Interzicerea achiziționării de mașini noi pe motorină și pe benzină, începând cu anul 2035, va reduce cu 100% emisiile provenite de la mașini.

ȘTIRE INIȚIALĂ

Astăzi, 8 iunie, Parlamentul European urmează să voteze dacă mașinile pe motorină și pe benzină vor mai fi comercializate începând cu anul 2035.

Conform biziday.ro, propunerea ce interzice comercializarea mașinilor pe motorină sau pe benzină aparține Comisiei Europene.

Obiectivul acesteia este de a transforma industria producătoare de mașini, aceasta fiind responsabilă, în prezent, pentru o cincime din emisiile de gaze din Uniunea Europeană.

Tocmai din această cauză, industriile auto au fost nevoite să se reorienteze și să facă investiții în ceea ce privește trecerea la mașini electrice.

Citeste si: Vești proaste pentru proprietarii de mașini vechi din Capitală! Ce taxă de poluare vor plăti, în funcție de autoturismul pe care îl dețin

Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Care sunt părerile vis-a-vis de această decizie?

„Înlăturarea treptată a mașinilor și a camionetelor cu motoare pe combustie este o oportunitate istorică de a pune capăt dependenței noastre de petrol și de a ne proteja de despoți și de schimbările climatice”, a declarat Alex Keynes, manager al ONG-ului pentru vehicule verzi Transport & Environment.

Cu toate acetea, cei care nu sunt de acord cu ideea propusă susțin că cea mai mare industrie din Europa va fi distrusă din cauza interzicerii mașinilor pe benzină și a mașinilor pe

motorină.

Jens Gieseke, una dintre persoanele care nu susține această idee a spus că „trebuie să realizăm reducerea emisiilor, asigurându-ne, totodată, că economia poate gestiona tranziția socială”.

În România, s-a vrut introducerea unei taxe auto care urma să combată poluarea

În anul 2021, Tanczos Barna, ministrul Muncii de la acea vreme, dorea să impună o taxă auto prin intermediul căreia poluarea urma să fie combătută.

Mai mult decât atât, acesta a adăugat că nu doar o dată s-a încercat implementarea unei astfel de taxe, dar, de fiecare dată, planul a eșuat.

„Dacă va exista o nouă taxă, va fi implementată în felul următor: va fi discutată cu Comisia Europeană și vom strânge toate exemplele pozitive din UE.

În Europa există trei țări care nu au nicio intervenție pe această problemă.

Restul, de 24, au fel de fel de sisteme în implementare. România trebuie să decidă dacă vrea să facă parte din grupul țârilor care nu au nicio taxă sau din grupul de 24 care taxează poluarea.

Citeste si: Amenzi mari pentru românii care circulă cu permisul expirat sau care folosesc buletinul după data expirării. Sancțiunile se aplică începând cu 7 iunie 2022

Dacă astăzi eu v-aș spune că introduc o anumită taxă, as face greșeala pe care au făcut-o ceilalți miniștri, care au introdus o taxă, apoi au dat banii înapoi. Dacă va exista o taxă pe mediu, națională sau locală, trebuie să fie sigură din punct de vedere juridic și să aibă efecte suficiente”, a spus Tanczos Barna, conform Revistabiz.ro.

Cu ce propuneri a venit Tanczos Barna?

„Variantele posibile sunt: impozit local diferențiat, rovignetă, emisiile stabilite de producătorul auto în funcție de motor. Măsura trebuie să ducă la reducerea poluării. Obiectivul este scăparea de infringement și reducerea poluării în marile orașe. În acest an, vom avea consultare publică, discuții cu CE pentru legislație și prezentarea unor variante ale Guvernului”, a mai spus acesta.