Cei care doresc să își facă pașaport au la dispoziție o nouă platformă prin care se pot programa online pentru depunerea cererilor de pașapoarte.
Programările pentru pașapoarte se pot face pe platforma MAI
MAI a lansat o nouă platformă online pentru depunerea cererilor de pașapoarte și permite, din acest an, și permite eliberarea online a certificatelor de cazier judiciar. Aceasta permite efectuarea unei programări la pașapoarte începând cu ziua curentă, pentru o perioadă de 90 de zile calendaristice.
Înainte trebuie să știți că nu se fac programări pentru ridicarea pașapoartelor, ci doar pentru depunerea cererilor, iar programarea este gratuită și netransmisibilă.
Citește și: Toți românii trebuie să știe: De ce acte aveți nevoie în 2023 pentru schimbarea buletinului?
Cum se face programarea online?
Cei care doresc să facă o programare pentru obținerea sau preschimbarea unui pașaport trebuie, în primul rând, să selecteze județul în care vor să se programeze.
Pe urmă se selectează locația în care se dorește depunerea cererii și se bifează opțiunea pașaport simplu/ CRDS (electronic/ temporar), iar apoi se selectează în câmpul Numărul de persoane programate, a numărului de persoane care fac parte din familie pentru care se face programarea.
De asemenea, trebuie alese data și ora la care se vrea făcută programarea și trebuie introduse o serie de informații precum nume, prenume, cod numeric personal și adresa de e-mail la care se vor primi datele programării.
Opțional se poate furniza și numărul de telefon.La final se apasă butonul Salvează. Pe adresa de e-mail furnizată se va primi un mesaj prin care trebuie confirmată programarea. Dacă nu se găsește mesajul în Inbox, se recomandă și verificarea folderului Spam.
Dacă nu se confirmă programarea în cel mult 30 de minute de la primirea e-mailului, aceasta se anulează.
Totodată neprezentarea la data și ora programată, neconcordanța între datele înscrise în formularul de programare (nume/ prenume/ CNP) și datele de identificare ale persoanei care se prezintă la depunerea cererii de pașaport, lipsa actelor
necesare sau a dovezii achitării taxei de pașaport vor duce la anularea programării.Citește și: Actele necesare pentru schimbarea buletinului în 2023. Anunțul făcut de Evidența Populației
Valabilitatea buletinelor va fi modificată
Astfel că, de la data îndeplinirii condițiilor tehnice pentru eliberarea cărții electronice de identitate, cartea de identitate simplă și cartea electronică de identitate se va elibera:
Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta
- cu valabilitate de doi ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între zero și doi ani;
- cu valabilitate de patru ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între doi și 14 ani;
- cu valabilitate de cinci ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 și 18 ani;
- cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani;
- cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 70 de ani.
Prin OUG 97/2005, stabilește următoarele valabilități ale cărților de identitate:
- valabilitate de doi ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între zero și 14 ani;
- valabilitate de patru ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 și 18 ani;
- valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani;
- valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 60 de ani, pentru cartea de identitate simplă.
Cererile pentru viza de flotant se vor completa online
Tot de la data în care se vor realiza condițiile tehnice, cererea pentru obținerea unei vize de flotant va putea fi completată electronic.
Pentru titularii cărții electronice de identitate, aplicarea vizei de flotant se va face doar în format electronic.
Sursă: avocatnet.ro