Nu trebuie să intrăm în panică daca ne pierdem cadul de sănătate deoarece pașii pe care îi avem de parcurs pentru a primi un alt card sunt ușor de făcut, iar în nu mult timp veți avea un nou card de sănătate.
Ce pași trebuie să faci dacă ți-ai pierdut cardul de sănătate
În cazul în care pierdem cardul de sănătate sau ne schimbăm numele, trebuie să ținem cont de următorii pași pentru a primi un nou card de sănătate.
Primul lucru pe care trebuie să îl facem în cazul în care ne pierdem cardul de sănătate este să solicităm eliberarea unui alt card la casa de asigurări de sănătate în evidenţa căreia ne aflăm, în 15 zile de la pierdere.
Pentru această situație, asigurații vor trebui să scoată din buzunare suma de 15,50 lei pentru contravaloarea serviciilor de producţie şi distribuire prin poştă a noului card.
Documentele necesare pentru eliberarea cardului duplicat pot fi transmise și prin poștă electronică către casa de asigurări de sănătate.
Citeste si: Revine sau nu masca de protecție în școli. Anunțul a fost făcut de Alexandru Rafila în urmă cu puțin timp
Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
În cât timp se eliberează un nou card de sănătate
Noul card de sănătate va fi eliberat într-o perioadă de 30 de zile de la momentul soliciării. Până când cardul de sănătate va fi eliberat vom primi o adeverință de înlocuire a cardului de sănătate, prin care asigurații vor primi servicii medicale asigurate de sistemul asigurărilor sociale de sănătate. Adeverința de înlocuire a cardului de sănătate este valabilă 3 luni de la primire.
Citeste si: Alertă alimentară- Un produs retras de urgență de la vânzare
În ce cazuri putem primi un alt card de sănătate
Sistemul de asigurări sociale de sănătate emite carduri de sănătate persoanelor asigurate, ce se numără în una din următoarele situații: a) în cazul pierderii, furtului sau deteriorării cardului național emis inițial;
b) în cazul modificării datelor personale de identificare ulterior datei de emitere a cardului național emis inițial;
c) alte situații justificate;
d) în cazul în care cardul național emis inițial prezintă defecțiuni tehnice, erori ale informațiilor înscrise sau care nu poate fi utilizat din motive tehnice de funcționare, confirmate de casa de asigurări de sănătate;
e) în situații justificate rezultate din derularea procesului de distributie a cardului național emis inițial.
Surse: cnas.ro, dcmedical.ro, infotva.manager.ro