Într-un mesaj publicat pe rețelele sociale, polițiștii au subliniat că tehnologia folosită de noile radare inteligente este extrem de precisă și poate identifica clar conducătorul auto.
Radarele e-Sigur identifică șoferii care depășesc viteza legală
Începând cu acest an, 700 de dispozitive moderne au fost instalate pe drumurile din România pentru a monitoriza respectarea legislației rutiere prin sistemul e-Sigur. Pe lângă măsurarea vitezei, sistemul poate identifica în mod clar șoferul, înregistrând imagini detaliate din față.
Noua tehnologie a dus deja la sancționarea mai multor conducători auto. În primele luni ale anului, nouă persoane au fost acuzate de fals în declarații după ce au mințit în privința identității celui aflat la volan.
Refuzul de a comunica cine a condus autovehiculul poate atrage o amendă de peste 4.000 de lei și suspendarea permisului. Poliția Română a precizat că verificările vor continua, iar șoferii care încearcă să eludeze legea vor suporta consecințele.
„Poate nu ai Facebook, dar ai televizor. Nici așa? Sigur ai prieteni care au auzit! Dacă e-SIGUR te-a surprins, pasul următor e simplu: „Vă rugăm să ne comunicați cine a condus auto…”. Nu transmiteți altceva decât adevărul! Totul este înregistrat video, iar colegii noștri verifică fiecare caz. Dacă la volan a fost un bărbat, de ce s-ar declara că a condus o femeie? Și invers? Rezultatul? Încă patru dosare pentru fals în declarații! Merită? Nu îl transformați în trend!”, se
arată într-o postare publicată pe Facebook de Poliția Română.Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii
Citește și: Crește valoarea bonurilor de masă în 2025? Ce schimbări pregătește Guvernul
Șoferii care încearcă să inducă în eroare autoritățile riscă dosare penale
Reacțiile șoferilor la postarea Poliției Române nu au întârziat să apară. Mulți au criticat noul sistem și modul în care acesta este aplicat. Un utilizator și-a exprimat nemulțumirea față de faptul că este obligat să identifice șoferul după mai multe luni:
„Am trei mașini pe care le împart cu soția și un angajat.
Alții au invocat dreptul la intimitate, menționând că în alte țări europene camerele radar surprind doar partea din spate a mașinii: „ În toată Europa, dreptul la intimitate este constituțional. Nu au voie să te filmeze din față. Acolo, dacă nu declari cine a condus, primești o amendă dublă, dar nu te acuză de infracțiune”.
Pe de altă parte, unii șoferi au sugerat că, dacă sistemul poate identifica persoana de la volan, Poliția nu ar mai trebui să solicite aceste informații de la proprietarii mașinilor: „Dacă aveți tehnologia necesară pentru a vedea cine a condus, spuneți-mi un singur motiv pentru care mai pierdeți timp să întrebați proprietarul autoturismului?".
În plus, mai mulți conducători auto au cerut ca Poliția să se implice și în rezolvarea problemelor legate de infrastructură: „Poate că aceste sisteme noi ne vor ajuta și cu o aplicație pentru gropi!".