Popularitatea jocurilor online în România este în creștere

Autor: Oana Iosif
Actualizat: 16 iun 2021, 12:03

Pe lângă faptul că sunt distractive, jocurile video pot reduce stresul, pot diminua depresia sau pot îmbunătăți capacitatea de a îndeplini mai multe sarcini și de a îmbunătăți abilitățile de luare a deciziilor. Pe de altă parte, jocurile online sunt legate de obezitate, depresia în creștere pentru jucători, scăderea nivelului de învățare, creeând dependență și un comportament agresiv sau violent.

Este ușor să intrați pe internet și să descoperiți un cazinou online, dar lucrurile nu sunt chiar așa de simple. Nu toți operatorii sunt licențiați să ofere jocuri de noroc online. Trebuie să analizați atent ofertă și să nu vă grăbiți să depuneți bani sau să completați informații personale, deoarece este posibil să fiți înșelați. Întotdeauna verificați site-ul înainte să decideți să jucați pe bani reali.

Un joc online este un joc video care este jucat prin intermediul internetului sau prin orice altă rețea de calculatoare disponibilă. Jocurile online sunt omniprezente pe platformele moderne de jocuri, inclusiv PC-uri, console și dispozitive mobile, și se întind pe mai multe genuri, inclusiv shootere, jocuri de strategie și jocuri online multiplayer (MMORPG), jocuri cu tematică sportivă și chiar jocuri de noroc.

Un casino online în România trebuie obligatoriu să aibă sigla Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc, afișată în partea inferioară a paginii. Dacă această siglă lipsește, mai mult ca sigur operatorul nu este unul legal, iar informațiile voastre personale și financiare sunt în pericol.

Dacă sunteți fan al jocurilor de noroc probabil că deja aveți dezvoltatori de jocuri preferați și vă veți orienta foarte repede. De exemplu, 888Casino este un cazinou de încredere, cu o gamă largă de jocuri, precum ruleta, poker, blackjack, printre alte jocuri interesante care îl face unul dintre favoritele din România.

În România, aproximativ 60% dintre utilizatorii de internet cu vârsta peste 18 ani practică jocuri online pe diferite dispozitive, potrivit unui studiu realizat de Starcom MediaVest Group. Aproximativ 80% dintre ei joacă pe telefoanele lor mobile și mai mult de 70% aleg să joace jocuri pe rețelele sociale.

Atât bărbaților, cât și femeilor le place să joace jocuri online, majoritatea având vârste cuprinse între 25 și 34 de ani. Joacă în medie 2.9 jocuri, în principal pe site-uri web specializate sau pe rețelele de socializare.

Fiecare sesiune de joc durează aproximativ o oră, arată studiul. Utilizatorii preferă să se joace pe laptopuri / desktop-uri sau smartphone-uri, mai ales după-amiaza și seara. Utilizatorii cu vârsta peste 18 ani își petrec timpul liber jucând jocuri online, pe diferite dispozitive sau pe mobil.

Majoritatea utilizatorilor români aleg să joace jocuri gratuite, în principal din categoriile puzzle, educațional, de dezvoltare a abilităților și AdventureQuest. Aproximativ 46% dintre jucători joacă online pe site-uri străine și doar 24% aleg site-uri românești.

Majoritatea jucătorilor de jocuri mobile au vârste cuprinse între 18 și 34 de ani și au diverse aplicații de joc instalate pe smartphone-urile lor. Ei joacă în medie trei jocuri, cu o frecvență zilnică. Cu toate acestea, ei petrec 30 de minute sau mai puțin într-o sesiune de joc. Jocurile lor preferate sunt cele gratuite, precum Candy Crush, Angry Birds, Diamond Dash, Fruit Ninja sau Temple Run 2.

39% dintre jucătorii adulți au studii superioare (facultate sau studii postuniversitare), în timp ce 48% dintre aceștia sunt căsătoriți sau într-o uniune consensuală.

Un utilizator joacă în medie pe 2-3 dispozitive. Cele mai populare platforme utilizate de români sunt telefonul mobil (64%), PC sau laptop (60%), tablete (20%) și console (15,5%). 14.3% dintre români joacă jocuri online și 6.7% pe social media. Dintre cei care utilizează consola, 48% folosesc Playstation 4,18% Xbox One, 10% Playstation 3 și 9% Nintendo Switch. 68% dintre utilizatorii consolei plătesc, în medie, 46 RON pe lună.

practicarea jocurilor online

45% dintre respondenți spun că plătesc pentru jocuri, în timp ce 55% le descarcă de pe torrente. Cei de ce cumpără jocurile o fac în magazinele online (63%), magazinele offline (53%) sau second hand (27%).

Sondajul a dezvăluit și motivațiile și preferințele românilor în materie de joc. 7 din 10 jucători vor doar să se relaxeze după o zi lungă, în timp ce pentru 5 din 10 jocurile video sunt un hobby. 40% joacă pentru a scăpa de plictiseală, în timp ce 30% o fac pentru a învăța ceva nou. Aproape toți respondenții se joacă acasă, 21% la prietenii lor și 15% în mijloacele de transport.

Jocurile multiplayer sunt preferate de 53% dintre respondenți, urmate de cele pentru un singur jucător (47%). În ceea ce privește tipul de jocuri, cele de aventură sunt în fruntea clasamentului (54%), jocurile de strategie vin pe locul al doilea (51%), iar jocurile de tip shooter ocupă locul al treilea (47%).

Studiul a dezvăluit 6 tipologii de jucători români: jucătorul ambițios, jucătorul multitasking, jucătorul pacient, jucătorul rațional, jucătorul relaxat și cel care se grăbește.

Fiecare jucător trebuie să-și ia timp pentru a fi informaț despre jocurile pe care le joacă, setările de siguranță și caracteristicile dispozitivelor pe care joacă și apoi aplică bunul simț oportunităților de jocuri online ale lor sau ale copiilor lor, căci ceea ce funcționează pentru o persoanp poate să nu fie amestecul potrivit pentru o altă persoană.

Mulți dintre utilizatorii care aleg să joace online aleg jocurile de noroc. Majoritatea cazinourilor au grafică extraordinară și o mare selecție de jocuri de cazino de calitate, precum și software de aparate jocuri de noroc de renume mondial. Acestea sunt clasificate în funcție de disponibilitatea serviciului pentru clienți, onestitatea sistemului bancar sau după securitatea metodelor de plată.

Dacă logo-urile dezvoltatorilor, precum Microgaming, Yggdrasil, iSoftbet, Playtech, Netent, IGT apar pe pagina cazinoului înseamnă că sunteți pe drumul cel bun. Aceste companii oferă creații excelente și în același timp cooperează numai cu operatori licențiați, așa că deja ați atins 2 puncte cheie – siguranța și diversificare.

În concluzie, jocurile online devin tot mai populare în România. Tot mai mulți tineri aleg să practice diferite jocuri pentru a se relaxa și pentru a interacționa cu alți membri din comunitatea pasionaților de gaming. Nu e de mirare faptul că industria jocurilor video a ajuns să atingă valori de miliarde de EURO.