Prefectul Capitalei, Alin Stoica, a avut miercuri o întâlnire cu retailerii și în urma discuțiilor s-a luat decizia că este nevoie de impunerea unor măsuri prin care să fie prevenită posibilitatea de aglomerare în interiorul magazinelor. După ședință, prefectul Bucureștiului a anunțat ce propuneri au existat și ce s-ar putea întâmpla cu magazinele.
Ce măsuri vor fi luate în magazine pentru a preveni răspândirea coronavirusului?
Alin Stoica, prefectul Capitalei, a anunțat că este nevoie de impunerea unor reguli pentru a fi respectată distanțarea socială în interiorul magazinelor. Astfel, în cazul magazinelor mari și medii, fiecare client trebuie să beneficieze de un spațiu de 7 mp, în timp ce în cadrul magazinelor mici, distanțarea între clienți trebuie să fie de 2 metri.
După discuțiile pe care le-a avut cu retailerii, prefectul Capitalei, Alin Stoica, a precizat că o soluție pentru a respecta distanțarea socială ar fi afișarea la intrarea în magazin a numărului maxim de clienți care se pot afla simultan în interiorul magazinului. Astfel, pentru a controla acest lucru, magazinele fie vor ține o evidență la intrare, fie vor pune în aplicare regula coșului de cumpărături.
Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta
„Pentru claritate în aplicare, magazinele vor afișa la intrare numărul maxim de clienți care pot fi simultan prezenți în magazin. În funcție de tipul de magazin și de situația fiecărui operator, măsurile vor putea diferi, de la contor automat la intrare, contor manual, la număr de coșuri.”, a precizat prefectul Capitalei, Alin Stoica, potrivit digi24.ro.
Regula coșului de cumpărături a fost explicată anterior de prefectul Capitalei.
Acesta a menționat că la intrarea în magazin ar trebui pus la dispoziție un anumit număr de coșuri în funcție de spațiul existent în interiorul magazinului, astfel încât să fie păstrată distanțarea socială. Ulterior, în momentul în care nu mai este disponibil niciun coș de cumpărături, clienții vor aștepta afară până când se va elibera unul.Deși aceste măsuri nu sunt obligatorii, prefectul Capitalei, Alin Stoica, a ținut să sublinieze că fiecare operator economic trebuie să se asigure că este respectat numărul maxim de clienți în magazin, indiferent de metoda prin care va alege