Produsele marcă proprie din magazine ar putea să dispară! „Nu pot accepta profiturile speculative făcute pe seama românilor”

Autor: Laura Macovei
Actualizat: 22 feb 2024, 23:58

Produsele marcă proprie din magazine ar putea să dispară! Care sunt nemulțumirile ministrului Agriculturii

 
Sursa: Pexels.com

Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, continuă să susțină eliminarea produselor marcă proprie din magazinele din România, subliniind importanța promovării alimentelor locale și a produselor ieftine. Această inițiativă vine în contextul în care produsele sub marcă proprie au cucerit aproximativ 20% din piața bunurilor de larg consum până la finalul anului trecut.

Dezbaterile privind eliminarea produselor marcă proprie din magazine rămân aprinse, întrucât comercianții insistă că acestea aduc beneficii atât consumatorilor, prin prețuri mai mici, cât și producătorilor români, prin promovarea și vânzarea produselor locale.

Ce a transmis ministrul Agriculturii

Florin Barbu, ministrul Agriculturii, spune că retragerea acestor produse are ca scop promovarea celor românești și susținerea producătorilor locali.

„Ca ministru al Agriculturii îmi doresc ca pe rafturile magazinelor să ajungă cât mai multe produse românești, la prețuri corecte, atât pentru cei care le produc cât și pentru cei care

le consumă.

Și da, îmi doresc ca aceste produse să fie la un preț cât mai mic, pentru că nu pot accepta profiturile speculative făcute pe seama românilor! Am ridicat astăzi, în cadrul unei dezbateri, o problemă pe care mi-au semnalat-o în repetate rânduri producătorii români: produsele lor sunt ofertate de marile lanțuri comerciale la prețuri care le fac extrem de necompetitive în raport cu produsele marcă proprie ale rețelei comerciale respective.

Consider că această situație trebuie analizată de Consiliul Concurenței pentru a stabili dacă nu cumva îmbracă forma unei practici comerciale neloiale față de cei care produc românește. Faptul că pe rafturile magazinelor produsele alor noștri sunt vândute la un preț dublu față de produsele marcă proprie, în condițiile în care materia primă și procesarea sunt absolut identice, ne obligă să acționăm! 
Și ca să fie clar și pentru amatorii de senzațional: NU am spus niciodată că îmi doresc să elimin de pe piață alimentele ieftine.

Vreau ca românii să aibă acces la produse de calitate, la prețuri corecte, suportabile!” a scris ministrul Agriculturii, pe pagina sa de Facebook. 

Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Comercianții contestă propunerea, susținând că aceste produse sunt mai accesibile

Comercianții, însă, contrazic argumentele ministrului și susțin că produsele sub marcă proprie sunt printre cele mai accesibile, multe dintre ele fiind produse chiar în țară. Diferențele de preț între aceste produse și cele ale brandurilor consacrate devin tot mai evidente, cu prețuri semnificativ mai mici pentru produsele sub marcă proprie.

Citește și: Lidl retrage un sortiment de biscuiți care ar putea conține metal. Avertismentul specialiștilor

De exemplu, o cutie de lapte cu 3,5% grăsime sub marcă proprie poate fi achiziționată cu 4,70 lei, în timp ce un produs similar de la un brand cunoscut poate ajunge la aproximativ 7 lei. Aceste diferențe de preț au contribuit la popularitatea produselor sub marcă proprie în rândul consumatorilor.

Românii care obișnuiesc să consume astfel de produse spun că sunt mulțumiți de calitate, dar și de prețul mai mic, comparativ cu produsele de brand.