Dezbaterile privind eliminarea produselor marcă proprie din magazine rămân aprinse, întrucât comercianții insistă că acestea aduc beneficii atât consumatorilor, prin prețuri mai mici, cât și producătorilor români, prin promovarea și vânzarea produselor locale.
Ce a transmis ministrul Agriculturii
Florin Barbu, ministrul Agriculturii, spune că retragerea acestor produse are ca scop promovarea celor românești și susținerea producătorilor locali.
„Ca ministru al Agriculturii îmi doresc ca pe rafturile magazinelor să ajungă cât mai multe produse românești, la prețuri corecte, atât pentru cei care le produc cât și pentru cei care
Și da, îmi doresc ca aceste produse să fie la un preț cât mai mic, pentru că nu pot accepta profiturile speculative făcute pe seama românilor! Am ridicat astăzi, în cadrul unei dezbateri, o problemă pe care mi-au semnalat-o în repetate rânduri producătorii români: produsele lor sunt ofertate de marile lanțuri comerciale la prețuri care le fac extrem de necompetitive în raport cu produsele marcă proprie ale rețelei comerciale respective.
Vreau ca românii să aibă acces la produse de calitate, la prețuri corecte, suportabile!” a scris ministrul Agriculturii, pe pagina sa de Facebook.
Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii
Comercianții contestă propunerea, susținând că aceste produse sunt mai accesibile
Comercianții, însă, contrazic argumentele ministrului și susțin că produsele sub marcă proprie sunt printre cele mai accesibile, multe dintre ele fiind produse chiar în țară. Diferențele de preț între aceste produse și cele ale brandurilor consacrate devin tot mai evidente, cu prețuri semnificativ mai mici pentru produsele sub marcă proprie.
Citește și: Lidl retrage un sortiment de biscuiți care ar putea conține metal. Avertismentul specialiștilor
De exemplu, o cutie de lapte cu 3,5% grăsime sub marcă proprie poate fi achiziționată cu 4,70 lei, în timp ce un produs similar de la un brand cunoscut poate ajunge la aproximativ 7 lei. Aceste diferențe de preț au contribuit la popularitatea produselor sub marcă proprie în rândul consumatorilor.
Românii care obișnuiesc să consume astfel de produse spun că sunt mulțumiți de calitate, dar și de prețul mai mic, comparativ cu produsele de brand.