Proiecte de ordin aflate în dezbatere publică la Ministerul Educației: Elevii care deranjează orele vor putea fi mutați în altă sală de clasă temporar

Autor: Cristina Mocanu
Actualizat: 20 iun 2024, 13:53

Elevii care nu sunt atenți la ore și perturbă lecțiile vor putea fi mutați temporar într-o altă sală de clasă.

Sursa: pexels.com

Elevii care nu sunt atenți la ore și perturbă lecțiile vor putea fi mutați temporar într-o altă sală de clasă.

Elevii care deranjează orele vor putea fi mutați temporar într-o altă sală de clasă, unde vor desfășura activități educative sub supravegherea unui profesor. Aceasta măsură face parte dintr-un proiect de ordin aflat în dezbatere publică la Ministerul Educației, care vizează menținerea disciplinei și a unui mediu propice învățării.

Elevii care deranjează orele vor fi mutați în altă sală de clasă

Ministerul Educației (ME) a propus un proiect de ordin aflat în dezbatere publică, conform căruia elevii care nu respectă una dintre obligațiile școlare și deranjează orele vor risca să fie mutați temporar într-o altă sală

de clasă. Această măsură este menită să mențină disciplina în timpul orelor de curs și să asigure un mediu de învățare propice pentru toți elevii.

Conform proiectului, elevii care perturbă orele de curs vor fi mutați într-o altă sală, unde, sub supravegherea unui profesor sau a unui cadru didactic auxiliar, vor desfășura diverse activități educative. Aceste activități pot include lectura suplimentară sau completarea unor fișe de lucru.

“În cazul elevilor care în timpul orei de curs manifestă comportamente care aduc prejudicii activității de predare-învățare-evaluare, cadrul didactic poate decide ca aceștia să desfășoare activitate în școală, în timpul orei respective, sub supravegherea unui cadru didactic sau a unui cadru didactic auxiliar, într-o sală din unitatea de învățământ stabilită pentru desfășurarea, de regulă, a unor activități de tipul: lectură suplimentară, completarea de fișe de lucru etc.”,

se precizează în proiect.

Potrivit avocatnet.ro, în situația în care un elev va fi sancționat astfel, școala are obligația de a informa în scris părinții elevului cu privire la situația apărută. Aceasta măsură asigură transparența și implicarea părinților în procesul educațional al copilului lor.

Pentru elevii cu cerințe educaționale speciale, măsura prevede desfășurarea de activități sub supravegherea personalului specializat, adaptate nevoilor specifice ale acestora.

Citește și: Mesaje și urări de încurajare pentru cei care susțin examenele naționale 2024: Sfaturi pentru gestionarea emoțiilor înainte de examen

“Sală de detenție” nu se regăsește în cuprinsul documentului

După apariția proiectului, în spațiul public au apărut discuții eronate referitoare la conceptul de “sală de detenție”. Ministerul Educației a clarificat că această sintagmă nu se regăsește în cuprinsul documentului și că scopul măsurii este diferit de cel sugerat de termenul respectiv.

Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul

„Având în vedere folosirea eronată, în spațiul public, a sintagmei «sală de detenție», cu referire la una dintre prevederile proiectului de Statut al elevului, vă comunicăm că sintagma respectivă nu se regăsește în cuprinsul documentului și este o asociere cu un concept care, în proiectul propus de Ministerul Educației, are alt scop”, a transmis ME.

Proiectul noului statut al elevului este însoțit de cel al viitorului regulament de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar. Acestea includ, printre altele:

Flexibilizarea programului secretariatelor școlare pentru a facilita comunicarea eficientă între părinți și școală.

Elevii vor primi o notă la purtare la finalul fiecărui modul, nu doar la finalul anului școlar.

Citește și: Evaluarea Națională pentru clasa a VIII-a 2024: Calendarul complet și regulile pe care trebuie să le respecte elevii

Pentru ca aceste măsuri să fie aplicate, proiectele trebuie semnate de ministrul educației și publicate în Monitorul Oficial.

Măsurile propuse de Ministerul Educației urmăresc să îmbunătățească disciplina în școli și să asigure un mediu de învățare adecvat pentru toți elevii. Este esențial ca toți actorii implicați – elevi, profesori și părinți – să înțeleagă și să colaboreze pentru implementarea cu succes a acestor schimbări.