Specialistii studiaza ce comportament au clientii vizavi de produse si preferintele lor, in scopul de a incerca sa caute solutii cat mai eficiente pentru dezvoltare.
Ei stiu ca daca un client a cumparat pentru prima data un anumit produs nou aparut pe piata, asta nu inseamna neaparat ca va veni si in viitor sa-l achizitioneze. Ei tin seama si de mediul concurential in luarea deciziilor si cauta sa faca fata.
Cresterea vanzarilor in mediul comercial de afaceri, in magazine si supermarket-uri, la anumite tipuri sau marci de produse, este conditionata de calitatea acestora, de modul cum indeplinesc asteptarile cat mai multor clienti.
Oamenii aleg un magazin pentru a-si face cumparaturile in functie de scopul lor, de ce categorii de produse isi doresc. Desigur sunt aspecte importante dar si mai putin semnificative care conteaza, de exemplu ei tin seama de calitatea produselor dar si de pret, de locatie, sau dau atentie la imaginea de ansamblu a spatiului comercial si la atmosfera din interior.
In general fiecare client isi face un plan de acasa, cam ce sa cumpere, apoi intra in magazin si acest plan se schimba deoarece apare tentatia de a cumpara si alte lucruri, neplanificate.
Specialistii considera ca acest plan pe care ei si-l fac este in functie de necesitatea oamenilor, de categoria de produse, de marci si branduri, de suma de bani alocata cumparaturilor.
Majoritatea clientilor in ziua de azi sunt interesati de promotii, de produsele bio si de reduceri. Cu siguranta stiti ce imbulzeala se produce atunci cand se deschide un supermarket si foarte multe produse au pret promotional, avantajos.
Un client nu va veni in fiecare zi la supermarket, el isi va face cumparaturile cam o data pe saptamana sau chiar de doua ori pe luna deoarece timpul sau liber este limitat. De asemenea, cantitatea de cumparaturi depinde in principal si de suma de bani alocata acestora, sau de marimea bugetului familiei.
Cele mai vandute produse sunt alimentele deoarece acestea se cumpara in mod frecvent de catre clienti, ne referim indeosebi la carne si produsele din carne, la fructe si legume. Toate produsele pentru a fi apreciate de cumparatori trebuie sa fie de foarte buna calitate si sa nu aiba termenul de valabilitate expirat.
Cei care au un buget destul de mic vor achizitiona mai ales produsele de necesitate imediata. Ei vor alege totusi produse de calitate, isi vor satisface si micile placeri ca de exemplu o bere rece, o friptura, o ciocolata sau o paine calda.
Sunt si persoane care vin cu lista facuta de acasa pentru a nu uita ce trebuie sa cumpere sau pentru a nu cheltui mai mult decat si-au planificat.
Cam greu de respectat o astfel de lista, singura solutie pentru a nu cheltui in plus este sa nu-si ia prea multi bani la ei, pentru ca nu se vor putea concentra doar pe produsele planificate. In plus clientii vor fi atrasi de promotii si oferte, de produsele noi, iar astfel vor face destul de usor cumparaturi in plus.
Acest tip de comportament al cumparatorilor este observat de cei care se ocupa de marketing si de vanzari. Promotiile sunt un mod eficient de atragere a clientilor si de crestere a vanzarilor.
Mesajele folosite si pretul sunt instrumente care conving clientii sa verifice produsul, sa se intereseze cu privire la ce contine si sa-l cumpere.
Multi oameni intra in magazine si se uita doar la preturile avantajoase, la promotii pentru a cumpara ceva. Scopul promotiilor este de a atrage clientii, de a acoperi o gama cat mai mare de clienti, de a stimula cererea si de a creste vanzarile.
Amenajarea unui supermarket este foarte importanta pentru atragerea clientilor, mai ales ca in ziua de azi exista concurenta si in ceea ce priveste design-ul, modul de prezentare a produselor pe rafturi.
Pe site-urile online sunt diferite modele de rafturi de magazin, care reprezinta echipamente practice si eficiente pentru tot felul de spatii sau cladiri comerciale.