Protecția consumatorilor le face dreptate românilor păcăliți la cântar în restaurante

Author: Bianca Vidoi
Actualizat: 19 apr 2024, 14:13

Protecția consumatorilor le face dreptate românilor păcăliți la cântar în restaurante

Sursa: Unsplash

Protecția consumatorilor ia măsuri tot mai drastice asupra restaurantelor ce nu își respectă clienții și îi păcălesc la cântar.

Sesizările ce au fost făcute către Protecția Consumatorilor au scos la suprafață mai multe probleme cu care se luptă clienții restaurantelor, iar comisarii își doresc să facă dreptate pentru românii ce sunt păcăliți la cântar în restaurante. Astfel de nereguli vor fi amendate cu sume uriașe, ce pot ajunge la 50.000 de lei.

Protecția consumatorilor le face dreptate românilor păcăliți la cântar în restaurante

Comisarii de la Protecția Consumatorilor au realizat o întâlnire cu industria HoReCa din Iași, după ce au fost realizate mai multe sesizări cu privire la serviciile pe care clienții le primesc. Deși aceste probleme există, comisarii spun că pot fi rezolvate foarte ușor dacă cei din industrie își doresc să coopereze.

În cadrul ședinței s-au discutat care sunt obligațiile pe care le au echipele de control ce vin în control, iar primul lucru este să se legitimeze, după care să își noteze prezența în Registrul unic de control.

Este foarte important ca acest registru să existe, în caz contrat, lipsa acestuia va fi sancționată.

Neregulile pot fi sancționate cu amenzi ce ajung la 50.000 de lei
[Sursa: Unsplash]

Citește și: Vacanțele în Grecia se scumpesc: Taxele de drum au crescut cu 35% și au fost introduse tarife de cazare suplimentare

Comisarii de la Protecția Consumatorilor le-a amintit celor prezenți că este obligatoriu ca în bucătărie să existe un cântar care să aibă un buletin de verificare metrologică anuală. În situația în care cântarul nu există, atunci cei din industria HoReCa riscă să aibă bucătăria închisă. Alături de această situație, comisarii au explicat că produsele gătit trebuie să fie cântărite după ce sunt gătite, nu înainte, deoarece gramajul acestora devine mai scăzut după procesul de gătire.

Citește și: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi

Citește și: Anunț pentru pensionarele din țară. Cum arată calendarul pensiilor pentru luna decembrie

Sancțiunile pe care proprietarii le pot primi în astfel de situații pot ajunge la 50.000 de lei, situație ce este similară și în cazul în care mărimea pe care ar trebui să o aibă pe pizza în meniu nu este aceeași ca în realitate, moment în care amenzile ajung la 40.000 de lei. Nici ciorba nu a lipsit din această discuție, iar comisarii de la Protecția Consumatorilor au adus în atenția persoanelor prezente că este obligatoriu ca în ciorbă să fie carne, nu doar la baza acesteia, în caz contrat amenzile ajung la 50.000 de lei, potrivit digi24.ro.

Românii pot primi apă de la robinet în restaurante

În Monitorul Oficial a apărut o lege oficială prin care românii pot primi gratuit apă din partea restaurantelor dacă aceasta este potabilă. Această lege va intra în vigoare începând cu data de 18 aprilie 2024, însă cu toate acestea legea nu aplică o obligație față de restaurante și cantine, ci pentru autoritățile locale și furnizorii de apă.

Românii pot primi apă de la robinet în restaurante
[Sursa: Unsplash]

Intenția a fost aceea de a da posibilitatea consumatorului român, atunci când merge la un restaurant, de exemplu, de a bea un pahar cu apă fără a fi nevoit să plătească pentru el. Așa încât, prin această prevedere, îi dăm posibilitatea de a putea cere, cu titlu gratuit, un pahar cu apă de la robinet. Textul inițial era de încurajare. Acum, însă, operatorul HoReCa va fi obligat să dea curs unei astfel de cereri. Evident, plecăm de la premisa de legalitate, că restaurantul are autorizația sanitar-veterinară în regulă, iar că apa este perfect potabilă ”, a declarat Virgil Popescu pentru avocatnet.ro.