Culorile au capacitatea de a influenta emotiile oamenilor. Daca ai dubii, aminteste-ti ca albastrul cerului te face sa te simti fericit, iar verdele ierbii din parcuri te revigoreaza.
Marile branduri de fast food folosesc culoarea rosie in logo-urile lor pentru a stimula senzatia de foame. In mod similar, brandurile de lux, precum Prada sau Chanel, folosesc culoarea aurie, argintie, albul si negrul pentru a genera o senzatie de sofisticare.
Pentru magazine, totul devine incredibil de simplu atunci cand folosesc un astfel de aparat. Acesta este, de altfel, asul din maneca retailerilor si unul dintre principalii generatori de vanzari din prezent, unde competitivitatea de pe piata a atins cote nemaiintalnite.
Cand si cum este luata decizia de cumparare
Conform unui studiu realizat de Departamentul de Studii Administrative din cadrul Universitatii Winnipeg, Canada, oamenii decid sa cumpere sau sa nu cumpere un produs in primele 90 de secunde de interactiune cu acesta.
Culoarea genereaza emotie
Atunci cand aleg culorile pentru etichetele unui produs, specialistii in marketing trebuie sa stie cu claritate care sunt emotiile pe care vor sa le trezeasca in randul membrilor publicului tinta.
De exemplu, daca un brand si produsul acestuia reflecta optimismul, culoarea galbena este cea mai potrivita. Daca vor sa le ofere potentialilor cumparatori senzatia de relaxare, de confort si de traire spirituala intensa, eticheta trebuie sa fie albastra deschis.Fiecare culoare genereaza o anumita emotie, iar modul in care potentialii cumparatori reactioneaza atunci cand intra in contact cu un anumit produs depinde in cea mai mare masura de producator si de retailer.
Specialistii in marketing sustin, de altfel, ca nu este niciodata prea tarziu pentru o companie sa schimbe etichetele produselor sale daca acestea nu se aliniaza cu starile afective pe care doreste sa le insufle potentialilor cumparatori.Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
In plus, nu este importanta doar culoarea principala a etichetei, ci si fundalul
Ce stiu specialistii in marketing
Iata trei lucruri pe care le stiu specialistii in marketing si pe care nu le cunosc cei mai multi dintre clienti:
1. Alegerea combinatiei potrivite de culori pentru text si background poate fi dificila la inceput, insa respectarea unor reguli simple din teoria culorilor va usura foarte mult luarea celei mai bune decizii.
Contrastul este esential. Cu cat contrastul dintre text si fundal este mai puternic, cu atat textul va fi mai atractiv. In plus, cititorii etichetei nu vor mai depune niciun efort pentru a citi textul respectiv. Cel mai simplu mod prin care poti genera un astfel de contrast este alegerea unei culori din partea de jos a rotii culorilor pentru text si alegerea unei culori din partea de sus a rotii culorilor pentru background.2. Atunci cand creeaza designul etichetei, specialistii in marketing opteaza pentru culori care reflecta imaginea brandului. Respectarea acestei reguli simple va duce la o recunoastere rapida a produselor la rafturi de catre potentialii cumparatori.
3. Atunci cand produsul este ecologic, producatorii aleg sa foloseasca etichete in care domina culoarea verde. Culorile reprezinta, astfel, un instrument foarte puternic pentru a sublinia anumite caracteristici ale produselor.
Etichetele au o importanta mult mai mare decat ti-ai fi putut imagina. Acestea reflecta brandul companiei producatoare, creeaza o puternica legatura intre aceasta si clientii sai, sunt capabile sa produca emotii specifice si sa genereze, astfel, cresterea vanzarilor.
Foto: shutterstock.com/goodluz