Ministerul Afacerilor Interne a cerut prin intermediul unui proiect de ordonanță ca punctul de amend ă să nu fie plafonat la suma de 145 de lei, iar această modificare va face ca amenzile românilor să crească.
Citește și: Înregistrările audio-video devin probe: polițiștii vor putea da amenzi și ridica permise pe baza acestora
Punctul de amendă nu o să mai fie plafonat
Valoarea salariului minim pe economie este în strânsă legătură cu punctul de amendă, iar cum salariul minim pe economie a crescut la data de 1 octombrie cu 10%, ajungând la 3.300 de le, și punctul de amendă își va mări valoarea.
Nu se dorește nici ca punctul de amendă să crească la 330 de lei deoarece în acest mod amenzile pe care șoferii le vor primi vor fi duble față de cele din prezent.
Ținând cont că salariul minim brut pe economie este de 3.300 de lei, atunci punctul de amendă de 5% din acesta ar fi 165 de lei, în loc de 330 de lei, cum ar fi trebuit să fie dacă în Codul Rutier nu se modifică valoarea de 10%.
Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii
Citește și: Anunț pentru pensionarele din țară. Cum arată calendarul pensiilor pentru luna decembrie
Citește și: RCA-ul devine obligatoriu și pentru trotinetele electrice: Noua lege a fost pusă în dezbatere publică
Șoferii trebuie să plătească mai mult pentru a circula pe drumurile din România
O categorie de șoferi din țara noastră vor trebui să plătească mai mult pentru a circula pe drumurile din țara noastră, iar această modificare se va aplica începând cu data de 16 octombrie 2023. Șoferii vizați sunt cei ce dețin o mașină istorică, ce vor fi nevoiți ca din această lună să cumpere rovinietă și să plătească tariful de trecere.
Această decizie a fost anunțată de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), fiind luată în conformitate cu legea actuală ce privește autovehiculele istorice, lege ce excepta plata rovinietei sau a tarifului de trece pentru aceste mașini. „Începând cu data de 16.10.2023, zi până la care CNAIR va finaliza procesul de prelucrare a datelor privind vehiculele istorice care au fost înscrise în baza de date a Sistemului informatic de emitere, gestiune, monitorizare şi control al rovinietei cu vehicule exceptate, în vederea eliminarii din aceasta, utilizatorii vehiculelor istorice au obligația de a achita tariful de utilizare și tariful de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România”, a anunțat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere .