Statul român susține și în acest an, prin programele RABLA PLUS și RABLA CLASIC, înnoirea parcului auto.
Noua sesiune a programelor Rabla Plus și Rabla Clasic, cele două programe Rabla din acest an, începe vinerea viitoare, pe 13 mai 2022.
Vor fi mai multe schimbări, una dintre cele mai importante dintre acestea fiind cea că dacă vrei să achiziționezi un autoturism electric sau hybrid vei fi nevoit să casezi o mașină veche.
RABLA 2022: O nouă sesiune începe săptămâna viitoare! Ce trebuie să faci, pas cu pas, pentru a participa la program
Iată ce etape trebuie să parcurgi pentru a aplica, cu succes, la programul RABLA 2022.
Printre condițiile care trebuie îndeplinite de către un aplicant se numără următoarele, potrivit avocatnet.ro: înscrierea la un producător auto validat de Administrația Fondului pentru Mediu (lista poate fi consultată aici ), predarea, la un colector autorizat, a cel
Potrivit Ordinului Ministerului Mediului nr. 324/2020- Rabla Clasic și Ordinul nr. 323/2020- Rabla Plus, beneficiază fie de o primă de casare (Rabla Clasic), fie de un ecotichet (Rabla Plus) solicitantul care îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
- are domiciliul sau reședința în România;
- are îndeplinite obligațiile de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat și bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare;
- s-a înscris la un producător validat în vederea achiziționării unui autovehicul nou, obținând nota de înscriere;
- a predat autovehiculul uzat unui colector autorizat;
- a radiat din evidența circulației autovehiculul uzat;
- a prezentat producătorului validat informații privind distrugerea și radierea din evidența circulației a autovehiculului uzat;
- achiziționează autovehiculul nou de la producătorul validat care a eliberat nota de înscriere.
Programul RABLA 2022: Ce acte trebuie să depună solicitantul la producătorul validat
Iată ce acte trebuie să depună solicitantul de ajutor de la stat prin programul RABLA la producătorul de mașini validat:
- actul de identitate al solicitantului care atestă identitatea și domiciliul sau reședința în România, eliberat de către autoritățile române, în termen de valabilitate, în copie certificată „conform cu originalul“;
- certificatul de înmatriculare a autovehiculului uzat, în copie certificată „conform cu originalul“ de către producătorul validat;
- cartea de identitate a autovehiculului uzat, în copie certificată „conform cu originalul“ de către producătorul validat;
- actul doveditor eliberat de către serviciul public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor competent teritorial, în copie certificată „conform cu originalul“ de către producătorul validat, pentru cazul în care din certificatul de înmatriculare sau din cartea de identitate a autovehiculului uzat nu rezultă anul fabricației, anul primei înmatriculări în România și/sau categoria autovehiculului uzat;
- certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, eliberat de autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are domiciliul sau reședința solicitantul, nu mai vechi de 30 de zile la data prezentării la producătorul validat, în original, în copie legalizată sau emis și comunicat prin mijloace electronice de transmitere la distanță;
- certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor pe numele solicitantului, nu mai vechi de 90 de zile la data prezentării, în original, în copie legalizată sau în Spațiul Privat Virtual.
Citeste si: RABLA 2022: Încep înscrierile în Programul Rabla pentru persoanele juridice