Rabla Local 2023: Programul Rabla Local a fost prelungit până pe data de 29 septembrie. Ce sumă poți încasa pentru o mașină veche?

Autor: Cristina Mocanu

Programul Rabla Local a fost prelungit până pe data de 29 septembrie.

Sursa: pixabay.com

Administraţia Fondului de Mediu a anunțat prelungirea Programului Rabla Local 2023.

Cei care doresc schimbarea autovehiculului vechi trebuie să știe că Programului Rabla Local 2023 a fost prelungit.

Programului Rabla Local 2023 a fost prelungit

Administrația Fondului de Mediu a anunțat prelungirea sesiunii de înscriere a persoanelor fizice în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate, Rabla Local până la data de 29 septembrie, adică cu aproape o lună.

Astfel, persoanele fizice care își doresc să își ducă la casat autoturismul se pot înscrie în programul Rabla Local până pe data de 29 septembrie 2023, ora 23:59 sau până la epuizarea bugetului alocat fiecărei

unități administrativ-teritoriale. Instrucțiunile pe care trebuie să le urmeze cei care vor să își ducă mașina la casat se găsesc pe site-ul AFM.

Citește și: Veste bună pentru români! De astăzi începe distribuirea voucherelor pentru mașinile casate

De menționat este faptul că pe fiecare cont creat pot fi realizate înscrieri aferente unui singur CNP. O persoană fizică se poate înscrie o singură dată în aplicație.

Persoana în cauză trebuie să domicilieze pe raza teritorială a primăriei unde se află în evidențele fiscale autovehiculul uzat.

De asemenea, trebuie să știți că persoana care își dorește să își ducă autoturismul la casat trebuie să realizeze înscrierea în aplicație doar în cazul în care primăria în raza căreia domiciliază se regăsește în lista UAT-urilor care au încheiat contracte de delegare cu AFM. Tot pe site-ul instituției se găsește și lista cu primăriile care participă la Programul Rabla Local.

Este vorba de 500 de primării din întreaga țară.

Potrivit AFM, „Instrucțiunile privind înscrierea persoanelor fizice în cadrul Programului privind privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local sunt detaliate pe site-ul AFM la următorul link ”.

După înscriere, AFM va transmite lista persoanelor fizice înscrise, către primăriile participante în cadrul Programului. Ulterior persoana fizică va transmite documentele, conform procedurii interne a primăriei care va fi publicată pe pagina de internet a acesteia.

După semnarea contractului de finanțare cu UAT-ul, persoana fizică va casa și va radia din circulație și din evidența fiscală autovehiculul uzat și va beneficia de stimulentul pentru casare de 3.000 de lei (2.400 lei alocați din Fondul pentru mediu şi 600 de lei susținuți din bugetul local).

Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Câți bani poți încasa prin programul Rabla Local?

Nu toţi românii care au o mașină mai veche de 15 ani pot să primească voucherul de 3.000 lei de la stat prin programul Rabla Local. Multe primării nu s-au înscris pe motiv că nu au fondurile necesare ca să suporte 20% din prima de casare.

Suma de 600 de lei o să fie contribuția primăriei, iar 3000 de lei va fi prima care va fi încasată de cel care casează un autoturism mai vechi de 15 ani.

Ce condiții trebuie să îndepliniți?

Mașina care urmează să fie casată trebuie să fie înregistrată în evidențele primăriei, să aibă, la data solicitării, o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricației și să aibă o normă de poluare Euro 3 sau mai mică.

De asemenea, vehiculul trebuie să conțină componente esențiale (motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu, precum și echipamente electronice de gestionare a funcțiilor autovehiculului și catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație).

Citește și: Începând cu 2035 mașinile noi pe benzină, motorină şi hibride vor fi interzise. Legea a trecut de votul Consiliului UE

Care sunt actele necesare pentru aprobare

a) cererea de finanțare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, completată prin tehnoredactare;

b) împuternicire notarială, prin care persoana care va semna cererea de finanțare este mandatată de către reprezentantul legal în acest sens, după caz;

c) actul de identitate al reprezentantului legal sau, după caz, al împuternicitului solicitantului;

d) documentul doveditor al deschiderii de către solicitant, la Trezoreria Statului, a contului de venituri încasate de la Fondul pentru mediu. Contul va avea cod/indicator bugetar „21.43.02.20 – alte subvenții primite de la administrația centrală pentru finanțarea unor activități“.

Sursă: afm.ro