De la investițiile ESG (Blackrock), la drepturile homosexualilor (Disney), la Donald Trump după revoltele de la Capitoliu (principalele corporații americane), companiile iau în mod obișnuit poziție. Uneori, ca în cazul Nike și Colin Kaepernick, acest lucru le ajută la rezultatele financiare. Alteori, face contrariul- gândiți-vă la sprijinul acordat de Bud Light pentru drepturile transsexualilor.
Poate în mod rezonabil, majoritatea companiilor evită să se implice în conflictul israeliano-palestinian de lungă durată.
Probleme
"A nu spune nimic înseamnă lașitate", a declarat Jeffrey Sonnenfeld, profesor la Yale School of Management, care se concentrează, printre altele, asupra conducerii corporative. "Le va fi greu să își celebreze caracterul lor corporatist și ceea ce reprezintă dacă vor sta muți pe margine".
Având în vedere acest lucru, multe companii s-au mobilizat în sprijinul Israelului. Directorul general al Microsoft (MSFT), Satya Nadella, a declarat că a fost "sfâșiat de atacurile teroriste îngrozitoare asupra Israelului".
Cu toate acestea, multe organizații au optat pentru o abordare mai prudentă, în special cele din afara Statelor Unite.
"Să nu vă mai numiți niciodată un club evreiesc", a răspuns un fan, într-un aparent răspuns la menționarea Gaza. "Sunteți absolut patetici", a răbufnit un altul.
Paddy Cosgrove, CEO al Web Summit, care se descrie ca fiind cea mai mare conferință de tehnologie din lume, a fost nevoit să își ceară scuze după ce a acuzat Israelul de crime de război.
Simplul fapt de a rămâne sub radar sau de a echivala nu reprezintă răspunsuri viabile, în opinia lui Lior Susan, partener fondator al firmei de capital de risc Eclipse.
Opinii
"A nu lua atitudine înseamnă a lua atitudine", a declarat Susan, care a servit în forțele speciale israeliene. "Companiile trebuie să dea dovadă de claritate morală și de leadership în fața războiului dintre Israel și Hamas".
Richard Griffiths, director general al firmei de consultanță în comunicare strategică Citigate Dewe Rogerson, cu sediul la Londra, face o afirmație similară. "Am văzut, odată cu atacurile rusești asupra Ucrainei, că acum există o așteptare mult mai mare ca firmele să fie văzute ca făcând ceea ce trebuie și vorbind deschis", a spus el.
Cu toate acestea, în cazul războiului dintre Israel și Hamas, avertizează el, situația este mai complexă. "Acesta este un conflict între Israel și o organizație teroristă recunoscută la nivel internațional", a declarat el pentru. "Cea mai înțeleaptă acțiune pentru întreprinderi acum este să își arate solidaritatea cu toți cei prinși în această situație, cu accent pe ușurarea aspectului umanitar."
Orice poziție pe care o ia o companie "trebuie să aibă legătură cu ceea ce va rezona cu angajații, clienții și investitorii", a adăugat Griffiths. "Este important să înțelegeți care sunt așteptările părților interesate înainte de a vă implica".
Și odată ce a fost adoptată această poziție, companiile ar trebui să rămână pe poziții.
"O companie trebuie să aibă curajul convingerilor sale", a declarat Sonnenfeld, a cărui listă de companii străine care încă mai fac afaceri în Rusia a fost creditată ca fiind cea care a accelerat o debandadă corporatistă din țară, "oricare ar fi acestea".
Citește și: Până la 100.000 de persoane la o demonstrație pro-Palestina
Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12