VIDEOCLIPUL cu cele mai multe vizualizari pe YouTube, peste 814 milioane. In fiecare zi adauga alte 10 milioane de vizionari

Autor: Redactia KANAL D
Actualizat: 16 iul 2022, 18:40

Un nou videoclip a devenit cel mai vizionat din istoria site-ului YouTube, cu peste 814 milioane de vizualizari, depasind precedentul record stabilit de videoclipul piesei "Baby" interpretata de canadianul Justin Bieber.

 Lansat in luna iulie in Coreea de Sud si devenit extrem de popular in strainatate incepand din luna august, videoclipul "Gangnam Style" al cantaretului sud-corean Psy, in varsta de 34 de ani, in care acesta executa miscari inspirate din calarie si rodeo, a devenit celebru pe intreaga planeta.

Sambata seara, videoclipul a inregistrat 805 milioane de vizualizari pe YouTube, depasind astfel recordul de 803 milioane de vizualizari stabilit de Justin Bieber, care se afla in fruntea acestui clasament din iulie 2010.

La ora publicarii acestei stiri, videoclipul avea peste 814 milioane de vizualizari pe YouTube.

"Gangnam Style" atrage in prezent o medie de 7 milioane-10 milioane de vizualizari pe zi, au precizat intr-un comunicat reprezentantii site-ului YouTube, care considera ca acest clip ar putea deveni primul din istoria omenirii care va atinge pragul de 1 miliard de vizualizari.

In ascensiunea lui fulminanta, "Gangnam Style" a depasit alte cateva videoclipuri celebre, precum "On the Floor" al cantaretei Jennifer Lopez si "Love the Way You Lie" al rapperului Eminem.


Parodiind viata bogatasilor dintr-un cartier exclusivist din Seul, capitala Coreei de Sud, clipul a fost vizualizat sau parodiat la randul sau de persoane celebre, precum presedintele american Barack Obama, secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite si compatriot al rapperului Psy, Ban Ki-moon, artistul-disident chinez Ai Weiwei si primarul Londrei Boris Johnson.

Psy, al carui nume real este Park Jae-Sang, este cu adevarat adulat in tara lui pentru succesul planetar al piesei sale si a fost decorat in luna noiembrie cu una dintre cele mai prestigioase recompense nationale, Ordinul Meritului Cultural Okgwan.


Pentru Coreea de Sud, cultura populara reprezinta o sursa potentiala de export, in conditiile in care aceasta tara "sufera" inca din cauza faptului ca produsele sale sunt umbrite de cele exportate de uriasii ei vecini, China si Japonia.