Costumele din 'The Artist', explozie de culoare si texturi VIDEO

Autor: Redactia KANAL D
Actualizat: 24 feb 2017, 07:21

La filmul 'The Artist', desi turnat in alb-negru, creatorul costumelor, americanul Mark Bridges, a realizat garderoba intr-o explozie de 'culori si texturi', pentru a obtine pe ecran cel mai bun efect si a crea un univers potrivit pentru actori

Mark Bridges, care a mai creat costumele la 'Magnolia', 'There Will Be Blood', '8 Mile', 'The Italian Job' sau 'The Fighter', este in cursa pentru castigarea Oscarului pentru cele mai bune costume, dupa ce a primit, pentru 'The Artist', numeroase recompense, printre care un BAFTA.

Inventarea garderobei pentru acest film mut in alb-negru, a carui actiune se petrece la Hollywood intre 1927 si 1932, a fost o provocare pentru creatorul de costume, care a trebuit sa se gandeasca, in acelasi timp, la cum apar hainele pe ecran si sa reconstituie cu exactitate stilul epocii.


O parte a costumelor sale, prezentata pana la sfarsitul lunii aprilie la Muzeul Modei si Designului din Los Angeles, alaturi de costume din circa 20 de filme hollywoodiene turnate in 2011, dezvaluie o explozie de culori si materiale, de nebanuit pentru spectator. 'Trebuia sa creez o lume adevarata pentru ca actorii sa-si poata trai viata imaginara', spune Bridges AFP. 'Exista si o mica sansa ca unele piete sa doreasca difuzarea filmului in culori', adauga el.
'Ceea ce nu puteam povesti pe ecran prin culori am exprimat prin texturi, lameuri, tesaturi satinate', arata costumierul.

El a exploatat si contrastele in scop dramatic. 'Ideea a fost ca, atunci cand George Valentin (personajul interpretat de Jean Dujardin) era in culmea gloriei, la inceputul filmului, hainele lui erau facute din contraste: camasa foarte alba si costum foarte negru.' Si invers, Peppy Miller (Berenice Bejo), care este la inceput doar o simpla admiratoare- dar care va cunoaste gloria odata cu cinematograful sonor, in timp ce George, actor mut, aluneca in uitare- nu se remarca deloc.
'Rochia de culoare coral pe care o poarta la inceput se afla intre alb si negru. Am creat un mic contrast punandu-i un colier si o palarie albe, ca sa se remarce putin in multime, pentru ca ea este actrita principala', spune Bridges.

Croiala hainelor subliniaza si ea evolutia personajelor. 'Cand George nu mai este celebru si-si pierde averea, se schimba si croiala hainelor sale. Costumele sunt ceva mai largi, mai prost croite, camasile la fel.
In plus, am folosit materiale sifonabile. Este foarte subtil, dar asa ne apare mai putin aranjat si mai putin perfect ca inainte', explica creatorul costumelor.( sursa agerpress)




 

Taguri: