Intr-un cartier de birouri din centrul Parisului, barbati imbracati in costume, cu alura de bancheri, dar si tineri nonconformisti asteapta cate treizeci de minute prepararea unui chebap. Restaurantul "Grille" prepara chebapuri si sendvisuri din frigarui la gratar, taiate fin si puse intr-o felie de paine alaturi de cruditati.
Carnea provine de la un faimos macelar parizian, Hugo Desnoyer, iar painea este preparata din faina bio. Marinata rafinata este facuta din rozmarin, usturoi roz si chiar putin sake, o bautura alcoolica japoneza preparata din orez fermentat.
"Am deschis intr-o perioada despre care am crezut ca este dificila, in iulie. Succesul ne-a surprins, a declarat pentru AFP Jérôme Copentipy, managerul restaurantului "Grillé".
"Chebapul a avut o reputatie proasta, fiind realizat din multe alimente congelate si multe dintre ele de proasta calitate.
Reteta chebapului de la "Grillé" a fost pregatita de Frédéric Peneau, care a lucrat la doua dintre cele mai bune restaurante din Paris, "Le Dauphin" si "Le Chateaubriand".
In acelasi timp, doi britanici Michael Greenwold si James Whelan au vrut sa redescopere gustul pestelui si al chipsurilor din copilaria lor. Din iulie, cei doi servesc in "The Sunken chip" propria lor versiune a pestelui prajit servit cu chipsuri, o gustare tipica "fast-food-ului" britanic.
"Pestele nostru vine din Finistère, vestul Marii Britanii, de la un prieten", a explicat James Whelan.
Pestele este servit cu "chipsuri englezesti". "Facem singuri preparatele, doar din peste si chipsuri, dar la cel mai inalt nivel", a mai spun James Whelan.
Citește și: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi
Produsele provin de la acelasi furnizor ca al lui "Roseval", unul dintre cele mai cunoscute restaurante din Paris, al carui bucatar-sef este Michael Greenwold.
Pe de alta parte, Brice Morvent, un fost concurent al emisiunii de televiziune "Top Chief", este, in prezent, foarte cunoscut pentru hamburgerii pe care ii prepara.
"Generatia 20-40 de ani s-a nascut cu fast-food. Tentatia este peste tot.
De asemenea, popularitatea produselor bio a revolutionat industria "fast-food", asociata cu produsele foarte sarate si foarte condimentate, care reprezinta una din cauzele afectiunilor cardiovasculare, obezitatii si diabetului.
( sursa Mediafax, sursa foto shutterstock)