CAT TE COSTA: Iata cum poti sa faci economie atunci cand cumperi dintr-un supermarket

Editor: Bogdan Mihai Autor: B.M.
Actualizat: 27 mar 2017, 19:42

De cate ori nu ati plecat la cumparaturi cu un buget in minte si ati ajuns sa cheltuiti mai mult? Si cate produse ati adunat in plus fata de cele cu adevarat necesare?

Se intampla aproape de fiecare data cand intrati intr-un hypermarket. Cum sa fii cumparator destept si sa ramai cu ceva bani in buzunar? Incepand de astazi, in fiecare marti, ne gandim la banii dumneavoastra si facem planuri, impreuna! Urmeaza "Cat  te costa?".

Suntem campioni europeni, la venituri, daca luam clasamentul de jos in sus. Dar, sa discutam in cifre! Un roman cheltuieste 41% din venitul lunar pentru mancare si bautura.

Este cel mai mare procent din Uniunea Europeana. N-ar fi mare lucru, dar, veniturile unui roman reprezinta 25 la suta din media europeana.

Intr-un magazin, ca in viata, fiecare vrea sa castige. Hipermarketul vrea sa vanda cat mai multe produse. Clientul vrea sa mai ramana cu ceva bani in buzunar. Cine castiga un miliard de euro? Va explicam imediat ce inseamna aceasta valoare uriasa. Dar, sa le luam pe toate, rand.
Pregatirea meciului cu marile magazine incepe inca de acasa!

Lista de cumparaturi este vitala! In primul rand, va permite sa va stabiliti prioritatile si sa nu ratati vreun produs din cele necesare. Acasa vedeti cel mai usor ce va lipseste si ce aveti nevoie. Asadar, pregatiti lista din timp!

Odata ajuns in magazin, respectati cu strictete aceasta lista si, mai ales, bugetul stabilit in prealabil. Va propuneti sa cheltuiti o suta de lei? Atunci, asa sa fie.
Cu siguranta ca o multime de produse va fac cu ochiul: dulciuri, snaks-uri, o bautura anume. Daca nu sunt pe lista, renuntati la ele! Ce se intampla, in caz contrar?

Nu uitati un aspect important! Scopul hipermarketurilor este acela de a vinde cat mai mult. Nu conteaza daca produsele va sunt sau nu utile. Iata o alta ecuatie importanta! Mergeti la cumparaturi pe stomacul gol? O sa cumparati mai mult.


Daca veniti la magazin dupa ce ati mancat, aveti sanse mari sa faceti o economie, evitand micile gustari care va fac cu ochiul printre rafturi. Sa revenim la cifre, ele nu mint. In 2013, cheltuielile medii ale romanilor au fost de 2.317 lei pe luna, in fiecare gospodarie. Cei mai multi bani au mers pe mancare si utilitati. Bugetul pentru mancare se imparte  in felul urmator: 35 la suta din bani merg pe carne, 20 la suta pe lactate si numai 11 la suta pe fructe.


Fiecare magazin are propriile tehnici pentru a scoate in evidenta unele produse. Vedem asta, cel mai usor, in fata unui raft. De sus si pana jos sunt chiar si 10 randuri! Priviti un cumparator! Alege un produs de pe randul aflat in fata ochilor. Nici nu arunca o privire mai jos, unde exista si alte produse!

Logica e simpla. Nimeni nu o sa se aseze in genunchi pentru a verifica produsul de pe primul raft.
Multi nu se vor intinde catre cel asezat sus, tocmai pe ultimul rand. Din 3 cumparatori, surprinsi intr-un minut, fiecare a ales produse aflate la indemana, in campul vizual.

Cautati cele mai bune produse? Este indicat sa verificati oferta de pe tot raftul. Sa spunem ca avem carne de pui pe lista de cumparaturi. Alegem aceasta caserola cu piept gata feliat? Putem pregati cateva snitele si cel mult o tocanita. Alegem puiul intreg? Raportul cantitate-pret este mult mai avantajos. In plus, avem o lista intreaga de posibile retete.

Ideea e cat se poate de simpla. Cumparati o parte din pui? Platiti pe langa produs si pe cel care l-a transat. Iata un alt exemplu: ardei iute la caserola sau varsat? Sau laptele. La jumatate, la litru sau intr-un recipient  si mai mare? Calculul e simplu. Un litru adunat din 2 recipiente de jumatate costa cu 1 leu mai mult decat un singur recipient de un litru.

Intrebare de o mie de puncte. Cand ati verificat ultima oara, cu atentie, eticheta unui produs? In afara de data exprirarii, vedeti aici elementele din care a produs, va dati seama daca se potriveste la reteta pe care ati luat-o in calcul si va poate da idei noi.

Foarte important: daca va izbiti de o super oferta la mancare, verificati cu atentie data expirarii! S-ar putea ca termenul sa fie foarte apropiat. Tocmai din acest motiv pretul produsului a fost redus. Iata alta tactica de marketing: asa numitele „insulite” intre rafturi. Pentru ca un produs sa fie scos in evidenta in acest fel, producatorul plateste in plus. Iar pretul se reflecta si in buzunarul dumneavoastra.

Va mai amintiti valoarea pe care v-am prezentat-o inca de la inceput? 1 miliard de euro. Sunt vanzarile brute, realizate intr-un singur an, intr-o retea de 25 de hipermarketuri. Bani, din buzunarele dumneavoastra.
Concluzia e cat se poate de simpla: aveti grija de banii dumneavoastra! Nimeni altul n-o sa ii pazeasca si dispar atat de usor.
##VIDEO125132##

Citește și: Durere in partea dreapta a corpului – cauze si remedii