Iata cateva fragmente din interviul acordat news.ro:
- Reporter: Pe 1 martie se împlinesc 10 ani de emisie a televiziunii Kanal D, timp în care cota de piaţă anuală a crescut cu 443%, anul trecut ajungând să vă situaţi pe locul al doilea în prime time, pe naţional şi All Urban. Cum vă explicaţi această creştere a audienţei, care a fost relativ constantă?
U.Y: Aş putea să mai adaug ceva important, că pe durata întregii luni noiembrie, în 2016, ne-am plasat pe locul întâi. În Prime Time, pe targetul Naţional, am înregistrat o cotă de piaţă de 16,8%, şi rating de 7,2%.
Din 2011, ne-am schimbat perspectiva de business referitoare la poziţionarea Kanal D pe piaţa românească şi publicul a devenit mai receptiv şi mai deschis în ceea ce ne priveşte. Cred că telespectatorii noştri ne plac pentru că ne simt interesaţi de probleme lor de zi cu zi, de toate aspectele vieţii lor, suntem credibili prin modul în care ne raportăm la ei.
Kanal D este un ”trendsetter” pe piaţă, mereu încercăm să facem lucrurile diferit, să inovăm prin programe care nu au mai fost implementate pe piaţa din România, aş exemplifica aici cu serialele turceşti, cu reality show-urile, cu abordarea inedită a Ştirilor. Aşadar, ne diferenţiem de competiţie din acest punct de vedere şi creşterea pe care am înregistrat-o în audienţe dovedeşte că am abordat o strategie corectă.
(...)
Reporter: Puteţi spune la ce strategie faceţi referire?
U.G: Strategia noastră din Prime Time s-a schimbat şi acum difuzăm seriale turceşti de luni până vineri, producţii alese în conformitate cu specificul pieţei din România, şi care înregistrează cote de audienţă mari. Sâmbătă şi duminică ne concentrăm pe emisiuni de divertisment filmate în studiourile noastre – galele ”Bravo, ai stil”, în fiecare sâmbătă, şi ”Roata Norocului”, în fiecare duminică.
Oamenii s-au obişnuit ca noi să transmitem serialele turceşti, dar suntem o televiziune generalistă şi oferim un conţinut diversificat. În timpul săptămânii, după serial, difuzăm în fiecare seară late night show-ul ”WOWBiz”, în care sunt prezentate poveşti atât ale oamenilor obişnuiţi, cât şi ale celebrităţilor.
Parte a strategiei noastre este menţinerea calităţii emisiunilor din Day Time, care este un tronson foarte puternic din punct de vedere al audienţei şi care reprezintă un pilon important în creşterea audienţei din Prime Time. Reuşim să oferim telespectatorilor noştri programe de bună calitate în timpul zilei, tronson pe care ne-am focusat la nivel de investiţii. ”Teo Show”, ”Te vreau lângă mine”, ”Bravo, ai stil” sunt emisiuni cu un succes uriaş la publicul larg. Acum avem o balanţa corectă între cele două tronsoane şi investim mai mult în Prime Time.
Reporter: Care este profilul publicului Kanal D?
U.Y: Profilul telespectatorului s-a schimbat în ultimii câţiva ani, conform cercetărilor noastre. În trecut, imediat după lansare, mare parte din publicul nostru era reprezentat de femei vârstnice. În prezent reuşim să fidelizam un număr semnificativ de telespectatori tineri, activi, iar acest lucru a devenit şi mai evident din 2016 de când am început să difuzăm emisiunea "Bravo, ai stil!". În prezent, telespectatorii noştri se regăsesc cu o pondere semnificativă în targetul comercial. Faptul că am structurat foarte bine grila de programe şi am identificat anumite nevoi de consum s-a văzut foarte bine în creşterea audienţei pe targetul comercial. Dar performanţa cea mai mare o înregistrăm la nivel naţional şi la nivelul publicului de la oraşe. Kanal D se adresează unui spectru larg din punct de vedere al audienţei, atât oamenilor obişnuiţi, cât şi populaţiei active, dinamice şi bine informate.
Reporter: Serialul ”Suleyman Magnificul – Sub domnia iubirii” a fost un adevărat fenomen în România. De ce credeţi că a avut succes?
U.Y. Poate că unul dintre motivele acestui succes este acela al fascinaţiei pe care o au oamenii în ceea ce priveşte istoria Imperiului Otoman. Suleyman este una dintre figurile extrem de cunoscute ale acestei perioade istorice şi în ţările vestice, teritorii unde Suleyman a dus războaie de cucerire. Suleyman reprezintă perioada de aur a Imperiului Otoman, iar oamenii sunt interesaţi de o asemenea figură copleşitoare a istoriei.
De asemenea, producţia acestui serial este una ireproşabilă, investiţiile au fost enorme, actorii din distribuţie sunt extrem de carismatici şi foarte buni profesionişti, cunoscuţi acum în întreaga lume.
Cred că şi viaţa de la palatul sultanului, în special ceea ce se întâmplă în harem suscită un interes uriaş. Dincolo de comploturi inerente, haremul constituia o adevărată şcoală de bune maniere pentru femei; aici învăţau să gătească, să cânte, să ţeasă. Însă este adevărat că oamenii sunt curioşi în ceea ce priveşte poveştile de dragoste, asta este partea incitantă. Acest serial prezintă toate ingredientele succesului, de la detalii de producţie, scenariu, decoruri spectaculoase şi până la alegerea distribuţiei.
(...)
Reporter: Aţi menţionat şi alte emisiuni de succes precum ”Roata Norocului”, ”WOWBiz”, ”Bravo, ai stil!”. De ce credeţi că publicul se uită la aceste emisiuni?
U.Y: Telespectatorii aleg să urmărească postul Kanal D pentru că noi ne dorim să oferim publicului, în primul rând, divertisment. Pentru noi acest ingredient este extrem de important în toate programele difuzate. Telespectatorii noştri zâmbesc când ne privesc, sunt relaxaţi şi se simt confortabil. Căutăm să identificăm partea pozitivă chiar şi în adevărate drame. Ne dorim ca publicul nostru să gândească pozitiv, să fie optimist şi să găsescă în noi, ca televiziune, o modalitate de relaxare după o zi de muncă.
Reporter: Intenţionaţi să achiziţionaţi sau să dezvoltaţi şi alte formate?
U.Y: Desigur, suntem mereu conectaţi la ceea ce se întâmplă pe piaţa formatelor de televiziune atât la nivel local cât şi internaţional. În prezent, pregătim două noi formate pentru grila de toamnă. De asemenea, în vară, vom avea câteva surprize pentru publicul nostru.
Citeste interviul INTEGRAL pe News.ro