5 strategii castigatoare, cand ai o afacere mica si vrei sa iei fata competitiei

Autor: B.M.
Actualizat: 02 mai 2017, 14:59

Cand te gandesti la afaceri de succes iti vin in minte cele care inoveaza, care incearca lucruri noi si revolutionare.

Daca te afli in situatia in care tocmai ti-ai deschis o firma si vrei sa o cresti si sa iei fata competitiei, nu poti merge in orb, trebuie sa aplici niste strategii care iti garanteaza succesul pe termen lung si te diferentieze de… turma. Mai ales daca activezi intr-un domeniu deja aglomerat- ai un coafor, o farmacie sau un atelier de bijuterii, de exemplu.

Iata care sunt cele 5 strategii castigatoare, care te vor ajuta sa-ti cresti afacerea:

1. Incearca sa automatizezi pe cat posibil procesele de munca

Automatizarea inseamana mai ales timp si bani castigati, pe care ii poti reinvesti in alte strategii prin care sa iti cresti afacerea. De exemplu, planuri de promovare, pentru care poti angaja o firma specializata, care sa te sfatuiasca. Asadar, automatizeaza cat poti de multe procese, in functie de specificul firmei pe care o conduci.

Un lucru de care au nevoie aproape toate afacerile este un aparat de acest tip. Cu ajutorul unui astfel de gadget poti tipari inclusiv coduri de bare, iar inventarul va deveni in acest fel un proces simplu, care nu iti va mai lua cateva zile. Este folositor si la organizarea depozitelor, dar si la tiparirea adreselor, de exemplu, daca ai o firma de curierat.

2. Incearca abordari noi

Intr-un ocean de firme care se copiaza unele pe altele e greu sa iesi cu ceva in fata competitorului tau direct. Insa trebuie sa gasesti o cale sa iti pui afacerea sau produsul pe care il promovezi intr-o lumina noua in fata clientului. Intorcandu-ne la exemplul cu firma de curierat, de ce nu ai avea curieri pe biciclete sau scutere, pentru comenzile urgente si la o distanta rezonabila fata de sediu? Este foarte simplu sa iesi in fata cand esti singura firma din oras pe care oamenii se pot baza

in situatii de criza.

3. Fii curajos

Daca vrei sa impresionezi in afaceri, sa nu-ti fie frica sa-ti faci auzita vocea. Marii oameni de afaceri nu sunt in niciun caz timizi, daca nu ai observat asta pana acum. Aplica strategii curajoase, pe care nu le-a mai incercat nimeni, atunci cand iti construiesti reputatia. Asta inseamna si sa angajezi oameni talentati, dar poate lipsiti de experienta, pe care sa-i cresti.

4. Promoveaza-te ca expert pe segmentul unde functionezi

Clientii tai trebuie sa ramana cu impresia ca esti cel mai bun din oras. Aceasta reputatie ti-o construiesti usor, cu o stragegie buna de PR. Provocarea este insa sa pastrezi o imagine fara pata, iar pentru asta vei avea nevoie de servicii si produse pe masura. Nu trebuie sa faci concesii cand vine vorba de personalul angajat- cei mai buni in domeniu, daca se poate- si calitatea produselor.

5. Cauta ispiratie la afaceri de succes din afara

Cum spuneam si anterior, intr-o piata foarte aglomerata, nu incerca sa te inspiri de la firme din apropierea ta. Cauta idei la marile companii din segmentul in care activezi. Da Like pe Facebook unor pagini precum Inc. sau Forbes si urmareste ce fac marii competitori in domeniu.

Asadar, in afaceri te vei lovi de noi probleme in fiecare zi. Ca sa ai succes trebuie sa fii creativ si sa iesi din comoditatea rutinei. Numai companiile care inoveaza reusesc sa ramana pe piata pe termen lung. Nu mai copia, deci, liderul, ci gandeste-te si actioneaza ca si cum ai fi cel mai bun de pe piata.

Sursă foto: unsplash.com

 

Taguri: