Indiferent daca va aflati la conducerea unui departament, a unei echipe sau a unei intregi companii, multumirea angajatilor va avea un efect foarte important asupra succesului si a veniturilor dvs.
Cei de la GiftIdea.ro (lideri pe piata romaneasca de cosuri craciun ieftine) va prezinta cateva strategii prin intermediul carora puteti multumi atat angajatii, cat si decursul firmei. Iata care sunt acestea:
Angajatii noi
De multe ori atunci cand se fac noi angajari, antreprenorii au tendinta de a exclude noii angajati la anumite lucruri pe care le considera importante, tocmai din cauza ca nu isi doresc ca acestia sa faca greseli si sa dauneze intregii firme. Ei bine, aceasta ipoteza este gresita deoarece astfel este imposibil ca la un moment dat noul angajat sa nu isi respecte cu strictete fisa postului.
O tehnica pe care o abordeaza un antreprenor de IT de succes, Mike Cassidy este invitarea noului angajat la cina, chiar la el acasa, in prima saptamana dupa angajare. Studiile au demonstrat ca astfel angajatorii care isi propun sa se distinga de concurenta prin servicii de calitate au mult mai mult succes.
De asemenea, inca din prima zi de munca, angajatul ar trebui sa gaseasca deja spatiul de lucru pregatit cu tot ce are nevoie pentru a incepe treaba.
Nu este nevoie sa le lasati timp de acomodare sau de cunoastere a colegilor deoarece astfel veti aplica o strategie care va include noii angajati intr-un sistem de valori proactive si productive inca din prima zi.
In ceea ce priveste activitatile care nu au legatura cu productivitatea, acestea trebuie sa fie efectuate in zilele urmatoare, in pauze sau chiar dupa amiaza.
Nevoile angajatilor
Daca va doriti sa pastrati in companie cei mai buni angajati va trebui sa le satisfaceti cele mai importante nevoi pe care acestia le au. Daca sunt parinti ii puteti impresiona prin daruirea unor cadouri pentru copiii acestora cu ocazia Craciunului.
Prima si una dintre cele mai importante este siguranta. Nicio persoana nu va avea randamente daca nu este sigura de locul de munca pe care il are.
Cea de a doua nevoie pe care angajatii o au este nevoia sa recunoastere. Aveti grija ca intotdeauna cand angajatul s-a remarcat facand lucruri utile pentru companie sa apreciati aceste lucruri, sa ii laudati rezultatele muncii, iar daca aveti posibilitatea sa faceti acest lucru in mod oficial, public.
Cea de a treia nevoie este apartenenta. Pentru a avea un angajat foarte bun va trebui sa aveti grija sa ii satisfaceti nevoia de apartenenta. Tuturor ne place sa avem sentimentul ca apartinem unei echipe, motiv pentru care antreprenorii de succes cauta intotdeauna modalitati prin intermediul carora sa creeze sentimente de bucurie, satisfactie si dorinta de colaborare.