Vrei să vinzi un apartament? Iată cum ar trebui să arate anunţul care atrage mai mulţi cumpărători

Autor: Silviu Bunea
Actualizat: 06 feb 2018, 15:52

Primul pas către găsirea unui cumpărător dispus să îţi răspundă la oferta pe care o faci este să creezi un anunţ fără cusur, în urma căruia agenţiile imobiliare să „se bată” pentru locuinţa pe care o scoţi pe piaţă. Iar pentru aceasta, e necesar să aplici câteva secrete pe care ţi le punem la dispoziţie în cele ce urmează.

De câte ori nu ţi-ai spus „Vreau să îmi vând apartamentul”, dar niciodată nu ai ştiut de unde să începi concret această activitate?  Cum ajungi la anunţul perfect?

Pune un titlu atractiv

Dacă nu ai reuşit să atragi atenţia posibililor cumpărători încă din titlu, degeaba investeşti energie pentru restul anunţului, pentru că foarte puţini vor ajunge să citească şi corpul textului. De aceea, e foarte important să foloseşti cuvinte cheie, care i-ar putea atrage pe cei interesaţi să cumpere o locuinţă. E indicat să nu foloseşti doar majuscule, pentru că cei care ajung să vadă anunţul tău vor percepe titlul ca fiind uşor agresiv.

Încearcă să fii unic şi renunţă la formulările mult prea folosite, cum ar fi „Mă vinde” sau „Se vinde”. Poţi merge şi pe o abordare amuzantă, dar vei avea mai mult de câştigat dacă te axezi pe cea profesională, cum este, de exemplu, „Vând/Vânzare apartament X”. Din acest punct încolo trebuie să îţi pui imaginaţia la încercare, pentru că va trebui să găseşti o formulare inedită, în urma căreia chiar tu nu ţi-ai putea stăpâni curiozitatea şi ai da click să citeşti şi restul anunţului.

Un singur cuvânt îi poate face pe posibilii cumpărători să se înghesuie la uşa ta, aşa că alege cu mare grijă formularea din titlu.

Nu uita să precizezi şi numărul de camere pe care îl deţine apartamentul. De asemenea, e foarte important să menţionezi şi cartierul unde este amplasată locuinţa, pentru ca cei interesaţi de zona respectivă să ajungă mai uşor la el. Un titlu bun pentru un anunţ imobiliar ar fi, de exemplu, „Vând apartament confortabil cu 3 camere în Drumul Taberei la un preţ excepţional”.

Fă o descriere completă, fără să exagerezi

După titlu, poţi începe să compui corpul anunţului, fără să omiţi vreun detaliu important despre apartamentul pe care îl pui la vânzare, dar fără să exagerezi. Pune mai întâi informaţiile importante, pentru că orice anunţ este citit în grabă sau „pe diagonală”, adică cititorul nu este atent până la finalul acestuia. Dacă, de exemplu, apartamentul vine la pachet cu un garaj, o boxă la subsolul blocului sau o ieşire în grădina din spatele imobilului, fă aceste precizări încă de la început dacă vrei să ai mai mulţi posibili cumpărători interesaţi de apartament.

Dezvoltă informaţiile despre locuinţă în fraze, nu folosi exprimări seci, pentru ca anunţul să aibă cursivitate şi să sune natural. „Dormitorul este mobilat cu piese din lemn masiv” sună mai atractiv decât „dormitor mobilat”, nu-i aşa? Nu te feri să foloseşti şi asocieri plăcute între cuvinte, cum ar fi „bucătărie complet echipată şi utilată”, „o privelişte/panoramă deosebită” sau „sufragerie luminată natural pe toată perioada zilei”. Ocoleşte, însă, tentaţia de a minţi, folosind termeni exageraţi, pentru că posibilul cumpărător care va ajunge să vizioneze locuinţa ar fi dezamăgit să nu găsească cele menţionate de tine în anunţul imobiliar şi ar putea fi suspicios că nu eşti sincer cu el.

Acordă o atenţie deosebită greşelilor gramaticale, pe care ar fi păcat să nu le observi înainte de a publica anunţul. Un text în care sunt făcute dezacorduri sau sunt folosiţi prea mulţi ori prea puţini de „i” ar alunga mulţi posibili cumpărători. Aşadar, rezervă-ţi câteva minute pentru a parcurge încă o dată întreg textul anunţului.

Nu uita de datele de contact

După ce ai scris anunţul complet, e nevoie să furnizezi datele tale de contact pentru ca cei interesaţi de locuinţă să poată ajunge la tine. Un număr de telefon şi o adresă de mail ar fi suficiente, dar poţi preciza dacă cei care vor să vizioneze apartamentul te mai pot găsi şi pe reţelele de socializare, cum ar fi Facebook sau WhatsApp, mai ales dacă ai un program care nu îţi permite să răspunzi la telefon la orice oră.

Pozele sunt foarte importante!

După titlul anunţului, cele mai importante sunt fotografiile pe care le publici pe site-ul de anunţuri imobiliare pentru că ele sunt cartea de vizită a apartamentului. E foarte important să le faci cu un aparat profesional sau măcar cu o cameră performantă de telefon mobil şi să le editezi cât de cât înainte să le publici.

Unghiul din care realizezi fotografiile este la fel de important, pentru că e posibil să poţi pune în valoare anumite calităţi ale locuinţei pe care vrei să o vinzi. O atenţie deosebită trebuie să o acorzi şi luminii din încăperi, pentru a lăsa impresia unui apartament încărcat cu energie pozitivă.

Când faci poze în interiorul apartamentului cu telefonul, ai grijă ca acesta să fie pe modul wide, adică pe lungime, nu în picioare.

Ţine cont de sfaturile de mai sus, dacă vrei să atragi cu el mai mulţi cumpărători decât ţi-ai putea imagina. Mult succes!

 

Taguri: