Cum pregăteşti o campanie de reduceri în magazinul tău

Autor: Silviu Bunea
Actualizat: 26 feb 2018, 14:40

Reducerile de preţ, alături de alte tipuri de campanii promoţionale sunt printre cele mai eficiente metode de creştere a vânzărilor la care apelează atât proprietarii magazinelor mici cât şi marii retaileri.

Black Friday, campaniile de tip sales organizate la final de sezon sau in perioada sarbatorilor importante sunt doar câteva dintre contextele în care clienţii sunt atraşi de preţurile mult reduse ale produselor de care au nevoie.

Acestea necesită însă pregătiri speciale de care va trebui să te ocupi, în calitate de  proprietar sau de manager de magazin, iar următoarele sfaturi te vor ajuta să gestionezi situaţia cu brio:

  1. Suplimentează stocul

Înainte de a porni o campanie de reduceri, mai ales dacă vorbim despre reduceri masive, aşa cum se întâmplă de obicei de Black Friday să spunem, trebuie să te asiguri că ai un stoc generos de produse. Este foarte sigur că numărul clienţilor va creşte pe perioada desfasurarii campaniei, aşa că nu îi poţi aştepta cu rafturile goale.

  1. Pregăteşte-ţi personalul

Atunci când magazinul va fi plin de clienţi, e nevoie ca personalul să fie numeros şi tot odată foarte bine pregătit. Înainte de o campanie importantă de reduceri poţi organiza mici traininguri pentru a te asigura că angajaţii tăi deţin suficiente informaţii despre oferta de produse şi că sunt gata să vină în întâmpinarea nevoilor şi solicitărilor pe care clienţii le-ar putea avea.

  1. Pune la punct logistica

Campaniile de reduceri sunt momentele oportune pentru a atrage noi clienţi dar şi pentru a-i loializa. Totul ţine de eforturile pe care tu le faci aceştia să beneficieze de o experienţă cât mai plăcută în magazinul tău, iar logistica şi dotările pe care le deţii trebuie să funcţioneze impecabil. Ai grijă ca toate terminalele de plată, verificatoarele de preţ etc să fie în regulă din punct de vedere tehnic. În plus, pentru a eficientiza încheierea tranzacţiilor încearcă performantele sisteme POS de la Datecs.

  1. Fă promovare

O campanie de reduceri reuşită este cea despre care află foarte mulţi consumatori. Eforturile tale de a pune la punct întrega campanie vor fi valorificate doar dacă vei promova demersurile tale, pentru ca tot mai mulţi oameni să afle despre tine. Ai un magazin de haine în cartier? Împarte flyere trecătorilor, pune afişe în oraş şi promovează-te chiar şi pe reţelele de socializare, dacă ai o pagină de business.

  1. Analizează concurenţa

Comerţul este un domeniu foarte competitiv, de aceea este necesar să ştii tot timpul ce fac concurenţii tăi. Chiar şi inainte de a lansa o campanie de discount-uri, îţi recomandăm să faci o analiză asupra competitorilor pe care îi ai şi să observi ce anume fac ei, la ce categorii de produse vor aplica reduceri, care este evoluţia preţurilor aplicate etc.

  1. Stabileşte obiectul campaniei

O campanie de reduceri se poate aplica uneia sau mai multor game de produse. De regulă, este indicat să aplici reduceri în funcţie de sezon, pentru că cererea fluctuează şi în funcţie de acest criteriu. De exemplu, în apropierea Paştelui, magazinele lansează discounturi pentru produsele alimentare de genul ouălor, cozonacilor etc, în timp ce de Crăciun vei vedea că preţurile scad la dulciuri, alimente specifice din categoria de mezeluri, băuturi şi altele.

 

Taguri: