Principala cauza care duce la defectarea bateriei este utilizarea incorecta sau formarea stratului de sulfati. Iata ce trebuie sa stii despre intretinerea bateriei auto.
Intretinere acumulatori auto
Pentru inceput este important sa stii ca alegerea unui acumulator auto care are performante cu mult mai slabe fata de nevoile masinii, duce la suprasolicitarea bateriei si astfel la o durata de viata mult mai mica a acesteia. De asemenea, este important de stiut urmatoarele:
Rezistenta interna a bateriei se modifica o data cu starea de incarcare, iar la o incarcare data, se modifica o data cu rezistenta interna;
Este interzis in cazul autovehiculelor cu alimentare la 24 VCC o cuplare directa cu bornele unui acumulator cu consumatori de 12 V. Pentru alimentarea acestor acumulatori auto se va folosi un convertor de la 24 Vcc/12 Vcc;
In cazul montarii, daca minusul instalatiei electrice a masinii este la masa, prima data se leaga cablul pozitiv (+) la borna pozitiva (+) a acumulatorului si cablul negativ (-) la borna negativa (-);
Fixarea acumulatorilor pe masina se face astfel incat sa fie exclusa aparitia altor vibratii libere, care duc spre caderea masei active de pe placi;
Reincarcarea bateriei se face daca densitatea electrolitului scade sub 1,24 g/cm3;
Sfarsitul incarcarii este cunoscut dupa modul in care se degaja uniform gazele in toate elementele acumulatorului, dar si prin densitatea electrolitului si tensiunea;
Timpul de care are nevoie o baterie auto sa se incarce difera in functie de gradul de descarcare al acumulatorului si poate fi cuprins intre 24 si 48 de ore, in cazul unui acumulator descarcat;
In momentul in care este efectuata o reincarcare este necesara o ventilatie corespunzatoare;
Daca scade sub limita minima nivelul electrolitului, atunci este permis sa se completeze cu apa distilata sau cu apa demineralizata, insa nu cu acid sulfuric;
Intretinerea acumulatorilor consta in reincarcarea, dar si completarea cu apa distilata.
Cand temperatura este mult prea scazuta, atunci este recomandat ca inainte sa fie pornit motorul, sa fie pornit si un consumator inainte, spre exemplu farurile sau radioul. Acestea au rolul de a incalzi bateria inainte de pornire.
De asemenea, cand se activeaza demarorul este important sa fie inchisi consumatorii de curent, daca nu este un model mai nou de masina. In cazul modelelor noi, consumatorii de curent se inchid automat. Dupa pornirea motorului, se pornesc si consumatorii, insa este important sa fie pastrat un consum rezonabil, pentru a permite bateriei sa se reincarce, mai ales pentru drumurile in oras, atunci cand sunt distante mici de parcurs, turatii mici si porniri dese.
Pentru protejarea bateriei, nu este indicat sa ramai cu farurile aprinse ori cu alti consumatori porniti daca motorul este pornit si nu are nevoie. Trebuie sa ai in vedere ca in momentul in care temperatura exterioara este mult prea scazuta, atunci, pentru pornirea motorului este indicat un curent de pana la 3 ori mai mare decat in momentul in care este prea cald afara.