Cum asa?
Ei bine, folosirea serviciului Google si a produselor acestuia (Gmail si Android), atrage dupa sine stocarea si monitorizarea anumitor informatii necesare crearii conturilor personale. Este adevarat ca inaintea permiterii accesarii datelor personale, fiecare isi da consimtamantul si isi asuma expunerea informatiilor persoanle in mediul online, dar daca stam sa ne gandim la cate de multe lcruri stiu cei din marea companie despre noi, parca situatia devine usor inspaimantatoare.
Ce stie Google despre noi?
- Numele, data nasterii, adresa de acasa, numarul de telefon;
- Locul in care lucrezi;
- Numele si detaliile din vietile prietenilor, ale membrilor familiei si ale unor persoane pe care este posibil sa le fi intalnit doar o data sau de doua ori;
- Lucrurile care iti plac – muzica favorita, filmele, cartile, mancarurile si bauturile preferate, preferintele in materie de moda;
- Locurile pe care le frecventezi des;
- Inclinatia politica si inclinatia religioasa;
- Anumite detalii despre starea de sanatate;
- Cele mai recente cautari pe YouTube;
- Cum, unde si cu cine iti petreci timpul liber;
- Numele si detaliile despre partenerul de viata;
- …si multe, multe altele.
De ce trebuie sa stie atat de multe lcururi?
Raspunsul se rezuma la un singur cuvant cheie: publicitate. Google face sume exorbitante de bani prin oferirea spatiului publicitar catre diverse companii. Avand in vedere ca, zilnic, au loc pe Google in jur de 3.500 de milioane de cautari, ceea ce echivaleaza cu circa 40.000 de intrebari pe secunda, nu este nicidecum surprinzator faptul ca descoperirea informatiilor personale ale utilizatorilor este o prioritate pentru companie.
La urma urmei, serviciul Google este foarte bun tocmai pentru ca poate targeta anumite tipologii de persoane si comportamentul consumatorilor. Acest lucru se intampla deoarece, de obicei, companiile cumpara spatiu publicitar doar daca stiu ca anunturile lor ajung exact la persoanele care sunt interesate sa el vada.