Ecou urias al campaniei „Femei pe bancnote”, sustinuta de Kanal D! Oficialii BNR iau in considerare demersul de a pune pe o bancota chipul unei femei extraordinare a Romaniei

Autor: Daniela Iliuta
Actualizat: 06 dec 2018, 11:52

Campania „Femei de bancnote”, sustinuta de Kanal D, in colaborare cu Janina Nectara, a avut un ecou urias in spatiul public romanesc.

Demersul vedetelor statiei pentru ca pe bancnotele romanesti sa se afle si figuri feminine care au constribuit decisiv la faurirea unui neam, a reusit sa deschida dialogul cu reprezentantii Bancii Nationale a Romaniei.

 

Dan Suciu, Purtatorul de cuvant al acestei institutii, a intervenit in cadrul unei emisiuni televizate pentru a declara ca solicitarea „Femei de bancnote” este „cu adevarat intemeiata” si ca surprinde o realitate actuala ce trebuie luata in considerare.

Oficialul BNR a mentionat ca in perioada urmatoare va fi analizata modalitatea prin care sa poata fi emisa o bancnota de circulatie nationala, pe care sa fie expusa o femeie de exceptie a Roamaniei.  „Este o cerinta a societatii si un semn de deschidere pentru Banca Nationala”, a mai spus Dan Suciu, in interventia televizata. 

 

 

Un prim pas a fost deja facut in cadrul campaniei, Banca Nationala a Romaniei lansand o bancnota aniversara, de colectie, in care apar Regina Maria si Regele Ferdinand.   

Simona Patruleasa, Teo Trandafir, Silvia Ionita, Ilinca Obadescu, Vladimir Draghia, Mihai Ghita, Ernest s-au numarat printre sustinatorii activi ai acestui demers istoric. Povestile impresionante ale unor figuri feminine extraordinare au fost spuse in testimoniale emotionante, difuzate pe proprietatile online ale statiei si pe micul ecran.

Toti sustinatorii campaniei isi pot vota in continuare favorita, accesand www.FemeiPeBancnote.ro, astfel incat chipul unei femei exceptionale a Romaniei sa fie pe o bancota de circulatie nationala. Regina Maria, Ecaterina Teodoroiu, Maria Tanase, Eugenia de Reuss Ianculescu, Haricleea Darclee, Iulia Hasdeu, Smaranda Braescu sunt doar cateva dintre personalitatile evocate prin intermediul campaniei „Femei pe Bancnote”.