In vreme ce multi nu reusesc sa rezolve corect cel putin 22 de intrebari necesare promovarii din 26 cate are testul, deoarece nu se pregatesc cum trebuie si nu rezolva suficiente chestionare auto drpciv, unii au ghinionul de a intalni intrebari dificile care ii pun in dificultate.
Fie ca este vorba despre intrebari capcana, fie ca este vorba despre intrebari cu mai multe variante de raspuns, pe fondul emotional din ziua testarii sau chiar din cauza nestiintei, elevii dau raspunsuri gresite.
In continuare este prezentata o lista cu cateva dintre cele mai grele intrebari intalnite de viitorii soferi, potrivit site-ului www.i-drpciv.ro.
1) Viteza se va reduce obligatoriu la:
A) trecerile de pietoni;
B) Semnalul politistului de frontiera;
C) La intalnirea indicatorului cedeaza trecerea.
Multi dintre elevi au gresesc punand toate variantele de raspuns ca fiind corect, insa corecte sunt doar B si C.
2) In care dintre situatii sunteti obligat sa reduceti viteza?
A) La trecerea la nivel cu calea ferata curenta cu bariere;
B) La trecerea la nivel cu calea ferata curenta fara bariere;
C) La trecerea la nivel cu calea ferata curenta industriala.
Tot o intrebare legata de reducerea vitezei, insa de aceasta data raspunsul corect este varianta A. In celelalte doua situatii conducatorul auto trebuie sa opreasca masina, nu e suficient sa reduca viteza.
3) Nu se poate circula cu un autoturism daca:
A) Se depaseste masa maxima admisa, inscrisa in certificatul de inmatriculare;
B) Anvelopele sunt de marimi si caracteristici diferite fata de anvelopele inscrise in certificat;
C) Autovehiculul depaseste inaltimea inscrisa in certificatul de inmatriculare.
Desi multi au tendinta de a considera toate trei raspunsurile bune, doar A si B sunt corecte.
4) Cu ce viteza sunteti obligat sa circulati pe drumurile publice din afara localitatilor, cand partea carosabila este acoperita cu piatra cubica umeda?
A) Cu o viteza care sa nu depaseasca 50 km/h;
B) Cu o viteza care sa permita efectuarea oricarei manevre in conditii de siguranta;
C) Cu o viteza care sa nu depaseasca limita maxima de 90 km/h.
La aceasta intrebare raspunsul corect este format din variantele A si B.
5) Uzura neuniforma, in pete, a suprafetei de rulare a pneurilor este cauzata de:
A) Deplasarea cu viteze ridicate;
B) Presiunea din pneuri prea scazuta;
C) Uzura amortizoarelor telescopice.
Intrebarile de mecanica, de asemenea, ii pun in dificultate pe soferi, aceasta fiind una dintre ele. Raspunsul corect la aceasta intrebare este varianta C.
Ce trebuie sa faci ca sa iei sala din prima
Multi din cei care pica proba teoretica o fac pentru ca nu au dedicat suficient timp rezolvarii de teste auto drpciv si invatarii semnelor si regulilor de circulatie. Exista insa si o buna parte de elevi care au dorinta sa invete, isi dau tot interesul, insa pur si simplu nu stiu cum sa faca acest lucru, astfel incat rezultatele pregatirii lor sa fie maxime. Din fericire, pe internet se gasesc site-uri foarte bine structurate care dau Codul Rutier mura in gura, trebuie doar ca viitorii soferi sa-si selecteze o sursa de incredere. In plus, in continuare sunt prezentate cateva reguli de aur pentru cei care isi doresc sa fie siguri de reusita.
1. Pregatirea incepe cu legislatia
Multi nu trec de sala pentru ca sar peste acest pas. Legislatia este punctul de baza pentru un viitor conducator auto, oricat de intortocheata ar fi. Degeaba un cursant rezolva foarte multe chestionare, daca nu citeste macar o data si legislatia pentru a avea o imagine de ansamblu. Cel mai bine ar fi ca pregatirea sa se faca pe un site care ofera elevilor informatii complete si corecte, atat Cod Rutier cat si regulament auto, mecanica si elemente de prim ajutor, asa cum este www.i-drpciv.ro.
2. Rezolvarea chestionarelor optime
Este important mediul in care elevul se pregateste. Internetul pune la dispozitie multe site-uri in acest domeniu, insa nu toate au informatiile actualizate si multe dintre intrebari pot avea raspunsuri gresite. Cel mai bine este sa se identifice o sursa de incredere care sa se foloseasca in mod constant, pentru a putea urmari si progresul. De asemenea, atmosfera de test este foarte importanta, deoarece cu cat elevul se va obisnui cu aceasta experienta de testare cu atat la proba teoretica va scapa mai usor de emotii si se va putea concentra.
3. Solicitarea explicatiilor suplimentare acolo unde este cazul
E bine ca de fiecare data cand greseste o intrebare, elevul sa mediteze asupra raspunsului corect, sa caute informatii suplimentare in Legislatie sau chiar sa ceara suportul profesorului de legislatie sau instructorului. Nu se stie niciodata cand elevul se va reintalni cu aspectul neclar si in ce situatie va avea nevoie de informatia respectiva si, in plus, nu este recomandata invatarea raspunsurilor in mod automat, fara a intelege logica acestora. Elevii isi pot nota pe o foaie de hartie intrebarile ce-i pun in dificultate, pentru a reveni periodic asupra lor.
4. Repetarea este cheia reusitei
Cu cat aspirantii unui permis auto vor face mai multe chestionare drpciv online, cu atat vor fi mai pregatiti. Este nevoie ca exersarea sa se faca zilnic, atunci cand elevul este odihnit si receptiv. In plus, cei care au obtinut sala din prima nu le recomanda elevilor sa mearga la proba teoretica decat atunci cand au constant in rezultatele testelor punctaje de 25 si 26.
Este esential ca viitorii conducatori auto sa inteleaga ca obtinerea permisului este treapta cea mai importanta in viata lor de soferi, baza pe care se va sedimenta toata experienta ulterioara. Prin urmare, trebuie sa invete temeinic, logic si sa stie sa aplice oricand ceea ce au invatat.