Demisia este o procedura legala prin care toti trecem cel putin o data in viata. Aceasta vine ca urmare a deciziei de a renunta la locul de munca actual si este reprezentata sub forma unui document care trebuie predat angajatorului.
Cererea de demisie nu trebuie motivata si, odata inaintata, aceasta nu are nevoie de aprobarea angajatorului, dupa cum arata prevederile din codul muncii.
Odata depusa demisia, singurul lucru care poate fi negociat cu actualul angajator este perioada de preaviz.
Model cerere demisie: cum se face o cerere de demisie conforma cu Codul Muncii
De regula, cererea de demisie care trebuie predata angajatorului trebuie sa includa urmatoarele elemente:
- nume si prenume
- adresa de domiciliu
- seria si numarul actului de identitate
- codul numeric personal (CNP)
- data de la care se solicita demisia
- in cazul in care s-a stabilit perioada de preaviz, aceasta trebuie specificata.
Puteti descarca de aici un model cerere demisie in format PDF, conform cu Codul Muncii
Model cerere demisie: ce se intampla dupa depunerea demisiei, potrivit Codului Muncii
Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta
Potrivit Codului Muncii, dupa inaintarea demisiei se intra in perioada de preaviz, care poate fi de 20 de zile lucratoare pentru angajatii cu functie de executie, sau 45 de zile lucratoare pentru angajatii cu functie de conducere.
In aceasta perioada angajatul este obligat sa se prezinte la locul de munca si sa isi exercite atributiile la fel ca inainte de depunerea demisiei.
De cealalta parte angajatorul plateste salariul pentru aceste zile.
De asemenea, daca angajatul are zile de concediu care nu au fost inca luate, acestea vor fi platite de angajator.Model cerere demisie: ce spune Codul Muncii despre preaviz
Potrivit Codului Muncii, dupa depunerea demisiei perioada de preaviz nu este fixa; exista posibilitatea ca aceasta sa fie negociata cu angajatorul.
Se poate ajunge astfel la un preaviz mai mic decat cel specificat in lege.
Situatiile in care un angajat poate demisiona fara preaviz sunt rare si apar de regula in momentul in care angajatorul nu si-a respectat obligatiile.